RIMI velger McCann

Etter mange års samarbeid med Kitchen, har RIMI valgt å bytte byråforbindelse.

6400 f3c97 original

Dagligvarekjeden er nemlig i ferd med å gjennomføre en omfattende reposisjonering, og har i den anledning gjennomført en reklamebyråkonkurranse som McCann gikk seirende ut av.
– Vi er veldig godt fornøyd med Kitchen, men er helt avhengige av at denne satsingen lykkes. Og McCann leverte det beste konseptet. Det er både salgsutløsende og sjarmerende, slik at det ivaretar både rasjonelle og mer emosjonelle argumenter. Dessuten kan det tas ut i alle kanaler, og bidra til å gi oss en tydelig og attraktiv posisjon i markedet, forteller markedsdirektør Pia Martinsen Mellbye.

Manglet dagligvarekunde McCann har tidligere hatt stor suksess med sine reklamefilmer for REMA 1000, men har manglet en dagligvarekunde det siste halvannet året. Nå er den på plass, og strategisk direktør Paal Tarjei Aasheim gleder seg til å ta fatt på utfordringen.
– RIMI er en kjent merkevare med stort potensial og tilsvarende høye ambisjoner. Dette er jo selve definisjonen på en spennende oppdragsgiver, sier Aasheim som overtar det strategiske hovedansvaret for kontoen.

Teamet hos McCann består av:
Rådgiver: Paal Tarjei Aasheim
Planner: Per Ivar Grenness
AD: Annette Briest Kriszat og Anne Mæhlum
Tekst: Sigurd Solberg, Jeppe Christoffersen og Lillian Audunhus
Assistenter: Nettan Stubberud og Rune Gabrielsen
Byråprodusent: Beril Holte Rasmussen
Prosjektleder: Hanne Bismo Steen


Annonse: