Ring 2 unngår myggen med Noragent og Thermacell

Noragent og deres Thermacell-produkter mot mygg har funnet sitt markedsføringshjem i Ring 2, der en av partnerne har mye personlig erfaring med problematikken.

Pk
Midt i myggen: Per Kristian Voss Halvorsen, strategisk leder i Ring 2 (skjermbilde).

Thermacell er navnet på en serie produkter som har blitt den nye standarden for å unngå mygg. I Norge har salget vokst kraftig de siste årene, og for den norske importøren Noragent, er det en naturlig konsekvens å øke satsingen på merkevaren Thermacell.

– I mange år har vi fått mye hjelp av gode testresultater og word of mouth, rett og slett fordi folk opplever at produktene virker mot myggen. Gradvis har vi utvidet distribusjonen og produktlinjen, og nå er det naturlig at vi tar nye steg i måten vi markedsfører oss på, sier daglig leder i Noragent, Thomas Holmen-Jensen.

Etter en pitchrunde med flere byråer valgte Noragent å inngå samarbeid med Ring 2, som allerede er godt i gang med utviklingen av et nytt konsept.

Det nystartete byrået i Skyskraperbygget må med dette sies å ha fått en god oppstart etter å ha landet oppdrag med kunder som Visma, Kavli, Skeid, Sparebank 1 Valdres, med flere.

Insekter på agendaen

Strategisk leder i Ring 2, Per Kristian Voss Halvorsen kan fortelle at de har fått mange henvendelser etter oppstarten, og at de har vært opptatt av å finne en fin miks av gøyale og utfordrende oppdrag. Men at det nå er å jage insekter som står på agendaen.

– Myggen klekker som kjent i Q2, derfor begynner det å haste med å ferdigstille de første løsningene, forteller Voss Halvorsen. Den første kampanjen for Thermacell er under produksjon og forventet på lufta i midten av mai. Kampanjen vil blant annet bestå av TV-filmer, radio og utendørs.

Om valget av Ring 2 kan Holmen-Jensen fortelle om et forfriskende perspektiv på myggproblemet.

– Uten å røpe for mye om det vi lager nå, så kan jeg vel si at vi falt for tanken om at myggen kanskje ikke har alle de intensjonene vi tillegger den. Ring 2 imponerer dessuten med sin samlede erfaring og vi liker den enkle, åpne samarbeidsformen de har lagt opp til, avslutter han.

Dette er personlig: Per Kristian er en ihuga fluefisker og tilbringer et par uker i Finnmark hver sommer. «Å oppdage Thermacell forandret livet mitt», sier han.