Røde Kors samler seg hos Dinamo

Etter en konkurranse med nærmere 20 byråer, har Dinamo blitt valgt som byrå for Norges Røde Kors.



Norges Røde Kors ønsket å redusere antall samarbeidspartnere innen reklame- og kommunikasjon for å samordne ressurser og aktiviteter bedre. Valget falt på Dinamo og det er byrået på Lagåsen veldig fornøyd med.

– Etter å ha jobbet med deler av Røde Kors i noen år, vet vi at dette er en organisasjon med mange engasjerte og kreative mennesker. Vi er derfor sikre på at det blir en fin kunde å jobbe med, sier tekstforfatter Knut Harlem i Dinamo.

Store utfordringer Harlem mener Røde Kors står overfor store utfordringer i forhold til frafall av automatinntekter og synkende medlemstall. I tillegg opplever Røde Kors en stadig sterkere konkurranse fra andre humanitære organisasjoner.

– Det er slike utfordringer vi liker. Dessuten er utgangspunktet godt, sier fortsetter han.

Undersøkelser viser nemlig at det er god givervilje hos Norges befolkning, og alle analyser viser at Røde Kors har meget høy tillit i markedet sammenlignet med andre organisasjoner.

– Kjennskapen og kunnskapen om Røde Kors handler for det meste om nødhjelp i utlandet, og hjelpekorpset på påskefjellet. Vi må bli bedre på å synliggjøre de andre aktivitetene som Landsmøtet beslutter at organisasjonen i Norge skal satse på, sier Grazyna Samsel, markedsdirektør i Røde Kors.

De nye satsningsområdene er beredskap nasjonalt og internasjonalt, internasjonal humanitær rett og omsorgsarbeid.

Bred kompetanse – Gjennom arbeidet Dinamo allerede har gjort for oss, og tankene de har presentert i denne anbudsrunden, er vi trygge på at deres samlede kompetanse er den vi trenger for å få enda mer ut av hver krone. Vi tror derfor 2009 blir et slitsomt, morsomt og forhåpentligvis lønnsomt år, sier Samsel.

Røde Kors vil bli kunde i flere av enhetene i Dinamo, deriblant Reklame, PR, Interaktiv og Design, Hovedkontakt vil være rådgiver Erik Loe.