Rørosmeieriet inngår avtale med nytt byrå – Emballasjedesign står for tur

Rørosmeieriet, kjent for sin økologiske og smakfulle mjølk, er i gang med å revitalisere hele produktporteføljen. Designbyrået Panorama har fått oppdraget med å fornye emballasjedesignet.

Rorosmeieriet panorama
Bak fra venstre, Nichlas Tangen, kreativ leder hos Panorama, Hilde Myhren hos Rørosmeieriet, Andrea Pasman Hauger, Designer hos Panorama, Nede fra venstre, Vetle Nyhus, Designer hos Panorama, Kristin Bendixvold hos Rørosmeieriet, Oscar Michaelsen hos Molo&Co, Jan Petter Fredstad, Byråleder hos Panorama.

– Mjølk er mer enn melk, og vi mener det er summen av alt vi gjør som gjør at mjølka og produktene våre smaker så godt. Derfor må også emballasjedesignet videreutvikles, sier Hilde Myhren, emballasjeansvarlig hos Rørosmeieriet, i en pressemelding.

– Vi ønsket oss et byrå som forstår vår unike historie og verdier. Panorama har jobbet med oss tidligere, og de overbeviste oss i denne prosessen med sin tilnærming til oppgaven og strategiske forståelse for merkevaren vår, fortsetter Myhren.

En tydelig og sterk samlet merkevare

Målet med designprosjektet er å fremstå som én sterk, samlet merkevare, med en tydeligere branding på tvers av alle produkter.

– Et stort fokus er økt tilstedeværelse i butikkhyllene, samt å kommunisere våre verdier og styrke ønskede assosiasjoner knyttet til merkevaren, avslutter Myhren.

Entusiasme hos Panorama

– Å få være med å videreutvikle Rørosmeieriet i tett samarbeid med teamet der og Oscar Michaelsen i Molo&Co er en drøm for oss i Panorama, sier byråleder Jan Petter Fredstad. – Rørosmeieriet er et lite meieri, med en fantastisk historie, så man blir overveldet av å dykke ned i merkevaren, sier byrålederen.

Hos Panorama vil teamet bestå av Nichlas Tangen, Vetle Nyhus, Andrea Pasman Hauger og Jan Petter Fredstad.