S & B-N vant mest i sør

Sabla Bra, regionmesterskapet for reklame og design i Aust- og Vest-Agder, ble arrangert på Kick i Kristiansand fredag 29. mars.

92818 62e49 original
Erik og Olav Dale med husbandet «KRS Soul Stew». Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92819 94656 original
Sten E. Moe vant gull i både Håndverk og Illustrasjon, i tillegg til et sølv og to bronse. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92820 91a6e original
S & B-N vant Grand Prix for sin Blå Kors-kampanje, i tillegg til hele fem gull, fire sølv og fire bronse. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92821 d41e6 original
Aptum vant gul i både Åpen klasse, Print grafisk design og Foto, i tillegg til to sølv og et bronse.. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92822 c63e4 original
Bigwig vant gull i Stunt / Event / Utendørs, i tillegg til et bronse. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92824 d2d61 original
Fundament vant gull i Identitet i tillegg til fire sølv og to bronse. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92825 cf643 original
INNOVENTI vant gull i Digitale flater, samt et bronse. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92827 489e6 original
Tonje Torkildsen (Fundament) vant gull i studentkategorien. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92828 9bed4 original
Aris Theophilakis hadde foredraget «5 misforståelser i markedsføring» som en del av fagdagen. Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92829 d4118 original
Designprofessor Wanda Grimsgaard hadde foredraget «Hva ligger bak prislappen for en logo?». Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92831 fa492 original
Fredrik Öst og Camilla Brandow fra SNASK med «Make enemies & gain fans». Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92832 d4e54 original
Ida Spjelkavik (Dinamo) snakket om bærekraft i foredraget «Er din bedrift rustet for framtiden?». Foto: Tobias Hole Aasgaarden
92833 ba634 original
Per Kristian Stoveland fortalte om sitt eget selskap, VOID: Foto: Tobias Hole Aasgaarden

På fredag gikk Sabla Bra av stabelen på Kick i Kristiansand. På dagtid ble det invitert til faglig påfyll og inspirasjon fra en rekke foredragsholdere: Aris Theophilakis fra Futatsu med «5 misforståelser i markedsføring», Ida Spjelkavik fra Dinamos bærekraft-team med «Er din bedrift rustet for framtiden?», Fredrik Öst og Camilla Brandow fra SNASK med «Make enemies & gain fans», Wanda Grimsgaard med «Hva ligger bak prislappen for en logo?» og Per Kristian Stoveland om VOID. Det var byråleder Camilla Nordahl Bang i Aptum som ledet fagdagen.

På kvelden var det duket for Sabla Bra party og prisutdeling. Det ble levert inn over 160 arbeider fordelt på 15 kategorier innen fagfeltene reklame og design fra Aust- og Vest-Agder. Juryen, bestående av juryleder Per Kristian Stoveland (VOID), Magnus Høgberg Hansen (Anorak), Elisabeth Bekken Vikanes (Oculos) og Roy Kristoffersen (TRY/Apt), premierte de beste arbeidene Sørlandet har å by på. Programledere for kvelden var energiske Erik og Olav Dale fra humorshowet «Farogsønn», med husbandet «KRS Soul stew» som sidekick.

Mestvinnende byrå for andre år på rad ble S & B-N med Grand prix, fem gull, fire sølv og fire bronse. Om Grand Prix, som var for en jobb for Blå Kors, sa juryen følgende:

«I år er det et bidrag som har utmerket seg over alle andre. Arbeidet er en av de sjeldne, der alle aspekter spiller sammen i full harmoni. Her har man tenkt på alle detaljer langs hele ferden. Juryen ville allerede fra første stund snakke om denne vinneren før premieutdelingen, men da responderte juryleder med ’snitcher du, dør du’».

Aptum, Sten E Moe og Fundament markerte seg også bra under prisutdelingen. Tonje Torkildsen (Fundament) vant et gull i studentkategorien, mens Therese Karlsen (S&B-N) vant både sølv og bronse.

Alle jobber som vant legges ut på sablabra.no i løpet uken.