S & B-N vant mest i sør
Sabla Bra, regionmesterskapet for reklame og design i Aust- og Vest-Agder, ble arrangert på Kick i Kristiansand fredag 29. mars.
På fredag gikk Sabla Bra av stabelen på Kick i Kristiansand. På dagtid ble det invitert til faglig påfyll og inspirasjon fra en rekke foredragsholdere: Aris Theophilakis fra Futatsu med «5 misforståelser i markedsføring», Ida Spjelkavik fra Dinamos bærekraft-team med «Er din bedrift rustet for framtiden?», Fredrik Öst og Camilla Brandow fra SNASK med «Make enemies & gain fans», Wanda Grimsgaard med «Hva ligger bak prislappen for en logo?» og Per Kristian Stoveland om VOID. Det var byråleder Camilla Nordahl Bang i Aptum som ledet fagdagen.
På kvelden var det duket for Sabla Bra party og prisutdeling. Det ble levert inn over 160 arbeider fordelt på 15 kategorier innen fagfeltene reklame og design fra Aust- og Vest-Agder. Juryen, bestående av juryleder Per Kristian Stoveland (VOID), Magnus Høgberg Hansen (Anorak), Elisabeth Bekken Vikanes (Oculos) og Roy Kristoffersen (TRY/Apt), premierte de beste arbeidene Sørlandet har å by på. Programledere for kvelden var energiske Erik og Olav Dale fra humorshowet «Farogsønn», med husbandet «KRS Soul stew» som sidekick.
Mestvinnende byrå for andre år på rad ble S & B-N med Grand prix, fem gull, fire sølv og fire bronse. Om Grand Prix, som var for en jobb for Blå Kors, sa juryen følgende:
«I år er det et bidrag som har utmerket seg over alle andre. Arbeidet er en av de sjeldne, der alle aspekter spiller sammen i full harmoni. Her har man tenkt på alle detaljer langs hele ferden. Juryen ville allerede fra første stund snakke om denne vinneren før premieutdelingen, men da responderte juryleder med ’snitcher du, dør du’».
Aptum, Sten E Moe og Fundament markerte seg også bra under prisutdelingen. Tonje Torkildsen (Fundament) vant et gull i studentkategorien, mens Therese Karlsen (S&B-N) vant både sølv og bronse.
Alle jobber som vant legges ut på sablabra.no i løpet uken.