Saatchi tok to av tre gull i Paris

Saatchi & Saatch og Toyota Norge vant tirsdag kveld to gull i den europeiske konkurransen Mixx awards for kampanjen «Prøv min Hybrid». Jobben vant gull i kategoriene Direct Response samt i Lead generation.

47404 e74ec original
Bjørn Devold Eidsvig (Toyota), Patrik Bergfjord, Håkon Fretheim og Øyvind Waage. Foto: Mixx

MIXX Awards (The Marketing and Interactive Excellence Awards) kårer de beste interaktive/digitale kampanjene i Europa. For å delta i MIXX Awards må kampanjen allerede ha fått gull, sølv eller bronse i Gulltaggen eller annen tilsvarende nasjonal kåring. Prisutdelingen foregikk i Paris.

Med dette ble Saatchi Norge årets mestvinnende byrå med fire nominasjoner og to gull. Også VG var shortlistet i Mixx for sin nettdekning av sjakk-VM.

«Prøv min hybrid» er en kampanje for Toyota der hybrideiere lar andre prøve bilen sin, uten noen form for betaling. Ved å koble seg opp mot Facebook kunne de som var nysgjerrige på hybrid se hvem av sine venner eller venners venner som lot dem prøvekjøre sin hybridbil.

Kampanjen har høstet flere priser både i utlandet og her hjemme, blant annet gull og sølv i Gullblyanten, to gull og et bronse i Gulltaggen og sist da den ble den første skandinaviske jobben til å ta et gull i Facebook Studio Awards.

Kreativ leder Øyvind Waage, digital director Håkon Fretheim og planner Patrik Bergfjord var i verdensmeteropolen for å motta prisene tirsdag kveld sammen med markedssjef i Toyota Norge, Bjørn Devold Eidsvig.