Satser på innholdsmarkedsføring

Ola Winsnes og Nick Sampson starter opp eget «content marketing»-byrå med støtte fra det danske byrået Patchwork.

38818 f9c67 original
Ola Winsnes. Foto: Håvard Ulvin
38819 b215c original
Nick Sampson

Et nytt byrå med innholdsmarkedsføring og drift av sosiale kanaler som spesialitet, så sist uke dagens lys da Ola Winsnes og Nick Sampson startet opp Patchwork Norge. Byrået blir en del av Patchwork group som også har kontorer i København og Stockholm.

Winsnes har jobbet i Omnicom media group med digital medierådgiving, traffic og PPC de siste fem årene. Han har blant annet jobbet med kunder som Orkla, McDonald’s, BI og Telenor. For to år siden frontet han Omnicoms satsning innen sosiale medier. Sampson har fem års erfaring i bransjen. Han har jobbet to år for Havas i London med kunder som T-mobile, Avis, Hilton og Universal Music. Han har de siste to årene ledet Omnicom-avdelingen for sosiale medier sammen med Winsnes, og han har hatt kunder som Ringnes og PepsiCo.

Lappeteppe

– Patchwork Group leverer i hovedsak strategisk rådgivning og innholdsproduksjon. Vi ønsker å fortelle våre kundenes merkehistorier ved å skape engasjerende innhold og distribuere dette på digitale og sosiale plattformer. For å gjøre dette ønsker vi at våre kunder har en kontinuerlig tilstedeværelse i mediet, forteller Ola Winsnes.

Nordisk rekkevidde

Duoen har valgt å samarbeide med det eksisterende byrået Patchwork Group. Patchwork har jobbet med tilsvarende tjenester siden 2008 og har sitt hovedkontor i Danmark. Deres kundeportefølje består blant annet av Carlsberg, L'Oréal, FIAT Group, Colgate-Palmolive, Bosch, Arla og Pernod-Ricard.