Sau i alle medier

Tele2 lanserer nytt, nordisk reklamekonsept i alle kanaler, inkludert gratisavis fra Dagbladet i 30.000 eksemplarer (artikkel oppdatert med film og boards).

6012 8437f original
6013 65035 original
6014 8e410 original
6015 95fe2 original
6016 f43c2 original
6017 81fef original
6018 902e2 original
6019 364c6 original
6020 75f1a original
6021 d3a97 original

En helintegrert kampanje rulles ut på TV, kino, avis, utendørs og en rekke digitale medier. Kampanjen er sentrert rundt sauen «Frank» og budskapet «Born to be cheap».
– Nye medieløsninger bidrar til å gjøre dette til en kampanje utenom det vanlige. Vi har store forventinger til at konseptet kan bidra til å styrke vår posisjon og gi oss flere kunder, sier Tele2s markedsdirektør, Christian Sæterhaug.

Ekstraopplag Reklamekonseptet er utviklet av reklamebyrået Forsman & Bodenfors i samarbeid med søsterselskapet SMFB, som også har stått for tilpasningen til norske forhold. Mediebyrået Starcom har utviklet mediestrategien for lansering av konseptet. En av de mest utradisjonelle grepene Starcom har utviklet underbygger Tele2’s prisposisjon, men på en helt annerledes måte: Dagbladet hadde på lanseringsdagen et ekstraopplag på 30.000 aviser, som ble distribuert kostnadsfritt til forbruker som et symbol på Tele2s prisløfte. Førstesiden på ekstraopplaget er dominert av Tele2.
– Ideen er å underbygge Tele2s «mission» om å gi kundene mer for pengene. Det er første gangen i norsk pressehistorie at en annonsør kjøper annonseplass på hele førstesiden av en norsk riksavis. For Dagbladet innebærer det en opplagsøkning på over 30 prosent og en mulighet til å nå ut til nye lesere i et tøft marked, sier Peder Mittet, kundedirektør i Starcom