Schjærven lager CARE-kampanje

Schjærven ble valgt til å utvikle årets «16 Dager»-kampanje for hjelpeorganisasjonen CARE Norge.

52415 ded29 original
Gard Andreassen, Jon Ragne Bolstad, Espen Skrolsvik, Therese Leine Søgård, Hilde Røren og Knut Røse. Foto: Schjærven

«16 Dager» er en del av den årlige internasjonale «16 Days of Activism»-kampanjen mot vold mot kvinner. Kampanjen starter 25. november, den internasjonale dagen for bekjempelse av vold mot kvinner, og avsluttes på den internasjonale menneskerettighetsdagen 10. desember.

Vil nå ut til menn

I fjor gikk CARE ut mot en bred målgruppe, og de fleste som engasjerte seg var kvinner. I år er CAREs mål for kampanjen at flere menn skal bli engasjert for å bekjempe vold mot kvinner. Dette er også svært viktig i organisasjonens globale utviklings- og likestillingsarbeid.

– I en omfattende anbudsrunde var det Schjærvens idé som pekte seg ut. De leverte et godt og gjennomførbart konsept og er svært engasjert i denne viktige saken, sier Jon Ragne Bolstad, markeds- og kommunikasjonssjef i CARE.

– I en hektisk hverdag med fokus på produksjon av effektive og taktiske reklamefilmer var det ekstra fint for oss å få denne utfordringen. Vi måtte stoppe opp litt. Konseptet har skapt et stort engasjement på hele huset og alle ønsker å bidra til at dette viktige budskapet skal nå ut. Det har sjeldent vært enklere å få noen til å stille opp! Dette er et tema som dessverre angår oss alle, sier Gard Andreassen i Schjærven Film.

– CARE er en av verdens største hjelpeorganisasjoner og jobber for kvinner og jenters rettigheter. Vi er stolte og glade for muligheten til å jobbe med en så spennende organisasjon og med et så viktig tema, sier Knut Røse, konsulent i Schjærven reklamebyrå.

Global bevegelse

Den internasjonale kampanjen startet i 1991 og har senere utviklet seg til en global bevegelse som markeres årlig i over 150 land. Aktivister, bevegelser og organisasjoner bruker disse 16 dagene på å opplyse om omfanget av vold mot kvinner, utfordre politikk og praksis som gjør kvinner mer utsatt for voldshandlinger, og oppfordre til mer omfattende forebyggingsarbeid.

På bildet ser vi:

  • Gard Andreassen (Produsent Schjærven Film)
  • Jon Ragne Bolstad (Markeds- og kommunikasjonssjef CARE)
  • Espen Skrolsvik (Kreativt fagansvarlig i Schjærven Reklamebyrå)
  • Therese Leine Søgård (Kommunikasjonsrådgiver CARE)
  • Hilde Røren (Programkoordinator CARE)
  • Knut Røse (Konsulent Schjærven Reklamebyrå)