SDG-veteraner lanserer rådgiverbyrå
Jannicke Øiaas og Caroline von Hoyningen-Huun har startet opp rådgiverbyrået Volum2. – Det ligger stor fleksibilitet i en forretningsmodell som er bygget på prinsippet om og rundt en delingsøkonomi i kraftig vekst, forteller duoen.
Siden i fjor høst har duoen Jannicke Øiaas og Caroline von Hoyningen-Huun bygget opp rådgiverbyrået Volum2. De to kjenner hverandre godt fra bransjen, ikke minst de siste fem årene i Scandinavian Design Group med Øiaas som administrerende direktør og von Hoyningen-Huun som senior rådgiver.
– Vi skal hjelpe selskaper og organisasjoner å ta sine merkevarer opp til riktig nivå, både i temperatur, volum og kraft, sier Øiaas, som ga seg som SDG-leder i februar i fjor.
– I vår tid handler det også om å hjelpe merkevarer å finne sin rolle knyttet til de store oppgavene verden står overfor, og levere ifht teknologiske muligheter, megatrender og FNs bærekraftmål, fortsetter hun.
En strategisk partner
Duoen forteller at Volum2 i prinsippet tilbyr to ting: En strategisk partner og et godt overblikk over hvem som er gode på hva i bransjen.
– Med designmetodikk som verktøy skal vi bidra til å realisere selskapers overordnede forretningsmål, ikke helt ulikt hva vi har gjort tidligere. Den store forskjellen er at vi nå utelukkende tilbyr disiplin- og kanaluavhengig designrådgiving, sier von Hoyningen-Huun.
– Stor fleksibilitet
– I Volum2 skal vi skalere prosjektteam i tråd med våre kunders behov. Vi kjenner mange dyktige folk og gleder oss over å fritt kunne invitere inn til våre prosjekter. Det ligger stor fleksibilitet i en forretningsmodell som er bygget på prinsippet om og rundt en delingsøkonomi i kraftig vekst, forteller duoen.
Duoen i Volum2 lover å gjøre det befriende enkelt for sine kunder.
– Tidligere, som ansatte i større byråer, lette vi gjerne etter oppgaver som skulle fylle laget av designere rundt oss. Nå sitter vi med oppgaver der vi fullt ut kan fokusere på å finne løsninger som er relevante for våre kunders problemstillinger, helt uavhengig av ledige ressurser blant egne ansatte, avslutter von Hoyningen-Huun.