Se finalistene i årets Performance Awards
Shortlisten for alle seks kategorier er klar i årets utgave av Performance Awards, som arrangeres i regi av INMA for tolvte året på rad. Konkurransen hedrer siste års digitale arbeider med best effekt og resultater av markedsinvesteringene, og totalt 44 jobber og seks unge talenter er nå videre i finalen.
– Det er så inspirerende og gøy å se at det har vært så mange utrolig bra jobber det siste året – som har brukt teknologi og klart å gi imponerende resultater og verdiskapning for norske bedrifter. Det er bare å gratulere alle involverte!, sier daglig leder i INMA, Camilla Grund.
Årets Performance Konferanse blir arrangert på Klingenberg Kino onsdag 25. oktober, hvor også prisutdelingen av Performance Award foregår.
Juryen har bestått av totalt 30 jurymedlemmer, i tillegg til de tre jurylederne:
Therese Løyning Vu (Head of Media & Performance i Telia Norge), Patric Ligner (Digital and Performance Director i Publicis Starcom) og Christina Panagiota Tzortzinaki Marken (Kundeansvarlig og digitalrådgiver i TRY Opt). Årets jurygeneral er Morten Bergestad som er Avdelingsleder – Digital analyse, markedsføring og CRM i Knowit.
– Mektig imponert
– Det har vært en tøff jobb med å velge ut hvilke arbeid som skulle sendes videre i år. Nivået på bidragene har virkelig utfordret juryene i utvelgelsen og det har vært mange spennende diskusjoner. Vi ser at det leveres høy kvalitet på arbeidet, både på byrå- og kundesiden. Det gir et tydelig bilde av en bransje som i enda større grad enn tidligere skaper vekst og verdi i tverrsnittet mellom kreativitet og teknologi, og gjennom dette også innovasjon på sine fagfelt. Jeg er mektig imponert over årets innsendelser, sier jurygeneral Morten Bergestad.
Publicis Starcom i teten
Publicis Starcom ligger best an i konkurransen med åtte nominerte arbeider, etterfulgt av Knowit Experience og Red dentsu med fire hver, Carat, Rocket og TRY Opt med tre hver, mens OMD og Precis Digiral hver har to. De øvrige nominerte har én jobb hver.
Årets finalister:
Offline Performance
• Carat: «Elkjøp Nordic – Lansering av Google Pixel» for Elkjøp Nordic
• OMD: «Bredde i Bredbåndsalget: Offlineøkning fra nett!» for Telenor Consumer
• PHD: «Når Influencerne får influere - suksessfull rekruttering til ‹Coop-gjengen›» for Coop Norge
• Publicis Starcom: «Felleskjøpet – Fellesshopping» for Felleskjøpet
• Publicis Starcom: «Freia Sjokonøtt - Gult er kult» for Freia / Mondelez International
• Publicis Starcom: «Med et lite dryss strøssel kan man skape en stor salgssuksess» for Diplom-Is
• RED dentsu X: «SATS & RED dentsu X - Fra underskudd til rekordvekst» for SATS
• Schibsted Partnerstudio: «Slik ble Neptune Energy reddet av en pizzaovn» for Neptune Energy
• TRY Opt: «Se alt med REMA 1000» for REMA 1000
Performance That Matters
• Clay og Hyper Kommunikasjon: «Sommerens viktigste vinanmeldelse» for Av-og-til
• OMD og Schibsted: «For sikkerhetens skyld» for Telenor Consumer
• Publicis Kitchen: «Dumpster Deli» for Framtiden I Våre Hender
• Publicis Starcom: «Flyte - Du er ikke en fisk» for Flyte
• Publicis Starcom: «Julegryta 2022» for Frelsesarmeen
• RED dentsu X: «Fiks ferdig – enkelt og miljøvennlig» for Finn
• TISE: «Jentedagen er blodig alvor» for Plan International Norge
Lead Performance
• Carat: «Studieomaten – hva bør du studere?» for Handelshøyskolen BI
• iProspec: «Vipps, så var vi verdt investeringen for bedrifter» for Vipps
• Knowit Experience: «Apply or die»
• OMD: «Bredde i Bredbåndsalget: Ledetråder mot bedre leads» for Telenor Consumer
• Precis Digital: «Kreativ innovasjon for bedre performance - Folq x Precis» for Folq
• Publicis Starcom: «Kristiania - “En taktisk firkløver”» for Høyskolen Kristiania
• Publicis Zenith: «Bilia - Riktig bil til riktig kjøper» for Bilia
Performance Innovation
• Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
• Precis Digital: «Kreativ innovasjon for bedre performance - Folq x Precis» for Folq
• RED dentsu X: «SATS & RED dentsu X - Fra underskudd til rekordvekst» for SATS
• Rocket: «TV 2 Play - Søkemotorsuksess med strukturert data» for TV 2 Play
• TRY Opt: «6 sekunder? Prøv heller 15 minutter. Den største testen fra Equinor.» for Equinor
• TRY Opt: «Se alt i ny plattform» for REMA 1000
Online Performance
• Carat: «Studieomaten – hva bør du studere?» for Handelshøyskolen BI
• Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
• Publicis Starcom: «ice – Vekstvinner» for Ice Norge
• RED dentsu X: «Re:member & RED dentsu X - Hvordan vi senket inkrementell pris per nye kunde med 76%» for Entercard - Re:member
• Rocket: «TV 2 Play - 150% økning i salg med trendspotting-rigg» for TV 2
• Telia: «Trådløst Bredbånd over hele linja - Performance Marketing skaper salgsuksess»
• TRY og iProspect: «DNB Ung: Ung-milliarden» for DNB
• Vipps: «Vipps, så vokste vi på netthandel – Veien til vekst gjennom å forstå den sterke merkevarens svake sider»
Best bruk av data
• Coop Norge: «Introprogram Coop Medlem»
• GroupM Nexus og Essence Mediacom: «Lokale opplevelser - global reach» for Innovation Norway
• Knowit Experience: «Komplett & Knowit: Vekst med komplett bruk av data» for Komplett Services
• Publicis Starcom: «ice - Vekstvinner i et marked som stagnerer» for Ice Norge
• Re:Media og TRY Opt: «XXL - Entry Level strategi» for XXL
• Rocket: «TV 2 Play - 150% økning i salg med trendspotting-rigg» for TV 2
• Schibsted: «Folkeinvest & Torghatten» for Folkeinvest
Performance Talent
Anna Karoline Gamme, Performance Executive Paid Social i Publicis Starcom
Celine Røe, Digital Markeds Operatør i Digital Opptur
Jesper Urban Sudhagen Mikkelsen, Digital Lead i Carat
Kristine Nilsen, Digital specialist SEM i Bluebird Media
Marco Malbran, Social Executive planner i Publicis Starcom
Sofie Devold Eidsvig, Performance Marketing Manager i TRY Opt
Se også mer om programmet her: https://inma.no/arrangement/pe...