Seks norske i NY Festivals-jury
Folk fra SMFB, POL Morgenstern, S & B-N og Isobar skal juryere årets utgave av en av verdens mest prestisjetunge kreative konkurranser.
New York Festivals Advertising Awards har hedret verdens beste reklame, og vurdert innsendelser i de mest aktuelle og relevante kategoriene siden 1957. Og i år er intet unntak.
For å hedre verdens beste reklame kreves verdens beste jury. For å finne de mest talentfulle personene fra hele verden til sitte i Grand Jury, har NYF utviklet vi et anbefalingsprogram hvor de ber jury fra tidligere år nominere navn som de mener er de beste og lyseste i bransjen. I år finner vi hele seks norske navn på denne listen:
- Kreativ leder Alexander Gjersøe i SMFB
- Det kreative teamet Sindre Holmedal Johnstad og Erlend Løfald i POL
- Tekstforfatter Torkild Jarnholt i Morgenstern
- Kreativ leder Christian Bråthen-Nordland i S & B-N
- Art Director og kreatør Helene Weden i Isobar
Som medlem av Grand Jury vil medlemmene være med å velge finalister fra et hav av innsendelser. I Grand Jury blir det inkludert flere medlemmer fra flere land for å representere forskjellige kulturer fra hele verden. Medlemmene skal evaluere arbeid uten noe press eller påvirkning utenfra, noe som sikrer den beste og mest rettferdige evalueringen av jobber. Grovsorteringen vil foregå i februar, og alle jurymedlemmene vil få tildelt en bestemt kategori å bedømme.