Shortlist til SDG og SMFB
Cannes Lions: «Melkerampa» for Tine av SDG og Inne design har gått videre til finale i Design Lions. Kampanjen for Geox Amphibiox av SMFB og Stink Digital har gått videre til Cyber Lions-finalen.
To allerede hyppig prisede norske jobber gikk i morges videre til finale i Cannes Lions.
«Melkerampa» av SDG og Inne design fikk to gull i Gullblyanten 2012 og passende nok er den nominert to ganger i Design Lions i kategoriene Large Scale Logo and Visual Design og Permanent retail.
SMFB og Stink Digitals kampanje for de regnsikre skoene Geox Amphibiox vant gull og to bronse i Gullblyanten og er nominert hele fire ganger i årets Cyber Lions. Jobben er nominert i underkategoriene Clothing, Footwear & Accessories, User experience, Illustration and Graphic Design og Photography.
Arbeidet havnet også på shortlist i Media Lions på søndag i kategorien Best use of digital media.
Prisutdelingen i begge kategorier foregår onsdag kveld. Vinnerne i Media Lions avsløres i kveld.