Siktet mot stjernene og vant

Mediestrategiprisen 2008 gikk til mediebyrået Starcom og jobben for Norges Kreative Fagskole.



Starcom ble belønnet med Mediastrategiprisen 2008 på Mediaforums årlige fagkonferanse. Prisen fikk de for sitt arbeid med Norges Kreative Fagskole.

Tre jobber var på forhånd nominert: PhD med kampanjen for Riks-TV, Starcom med Norges Kreative Fagskole, samt Starcom med Freia Hjemmekonditori.

Juryens oppgir følgende begrunnelse for vinnerjobben:
– Vinneren av Mediestrategiprisen 2008 har vist at en tydelig innsikt kan gi operative konsekvenser for både kreativt uttrykk og mediale valg. Man har vist en forståelse for hvor og hvordan målgruppen kan involveres, på deres egne premisser, og har på bakgrunn av dette gjort klare og tydelige medievalg. Arbeidet viser at en kombinasjon av god innsikt og kreativitet, samlet i en klar strategi har gitt dokumentert verdiskapning og måloppnåelse for Norges Kreative Fagskole.

Peder Mittet, kundedirektør i Starcom, er storfornøyd.
– Dette er en fantastisk anerkjennelse og motivasjon for teamet, og alle i Starcom. Vi legger stor vekt på at vårt arbeid skal ta utgangspunkt i god innsikt om målgruppen, og at medieløsningen skal reflektere dette.

Ansvarlig team i Starcom: kundeansvarlig Tone H. Angsund, digital rådgiver Yasmin Bhatti, og kundedirektør Peder Mittet
Ansvarlig hos kunde: Annelise Kiønig
Reklamebyrå: LOK, Apt