Siste sjanse til å delta i årets Gullkalven: Se briefen fra Kitchen

I dag slipper Kitchen den siste briefen i Gullkalvens digitale brief-uker. Det er siste sjanse til å delta i årets Gullkalven.

Forsidebilde

Fristen for å sende inn bidrag til Gullkalvens ulike kategorier gikk ut ved midnatt, men studentene har fortsatt én siste sjanse til å delta i årets konkurranse. I dag slippes nemlig den siste av tre briefer i forbindelse med Gullkalvens digitale brief-uker. Denne uka er det Kitchens tur til å utfordre studentene.

– Det er alltid gøy å se hvilke nye talenter som finnes der ute. Vi føler vi har et ansvar om å nå ut til studentene og få dem til å føle seg velkomne inn i den lille, store bransjen vår, sier Calle Bjornqvist i Kitchen.

Bjornqvist forteller videre at de som gjør det bra i Gullkalven blir lagt merke til av byråene.

– Man kan se på det som en opptaksprøve til bransjen, sier han.

Pallplassering i Gullkalven: – Et solid forsprang

Å løse denne ukas brief er altså studentenes aller siste mulighet til å delta i årets Gullkalven. Benedicte Killi i Kitchen mener studentene bør gripe denne sjansen og bevise hvor flinke de er.

– En pallplassering i Gullkalven gir dere et solid forsprang når dere skal søke jobb senere, sier hun.

Benedicte
Benedicte Killi.
Calle
Calle Bjornqvist.

Brief om flammegrilla burgere

Briefen fra Kitchen går ut på å lage en kampanje/act for Burger King som får flere til å foretrekke flammegrilla burgere. Målet med kampanjen er å skape oppmerksomhet og å øke merkevareassosiasjonen til «Flame Grilled».

Killi har følgende tips til studenter som ønsker å løse briefen:

– Tenk stort! Den største forskjellen mellom studentbriefer og briefer fra kunder er rammene og budsjettene, så ikke la det stoppe dere fra å komme med spennende idéer, sier hun.

Kampanjen skal være modig og uforglemmelig for målgruppa, samtidig som idéen bør ha både PR-potensial og nyhetsverdi.

Brief Kitchen1
Brief Kitchen2
Brief Kitchen3
Brief Kitchen 4
Brief Kitchen5
Brief Kitchen6

Får presentere for Burger King

Byråene som er en del av de digitale brief-ukene skal ikke bare gi ut hver sin brief, de skal også premiere hver sin vinner. Vinnerne av denne ukas brief får, i tillegg til heder og anerkjennelse, presentere idéen sin for Burger King.

– De gleder seg veldig til å høre vinneridéen, sier Bjornqvist.

Løsningen på briefen sendes til [email protected] innen søndag klokka 23:59.