Siste sjanse til å delta i årets Gullkalven: Se briefen fra Kitchen
I dag slipper Kitchen den siste briefen i Gullkalvens digitale brief-uker. Det er siste sjanse til å delta i årets Gullkalven.
Fristen for å sende inn bidrag til Gullkalvens ulike kategorier gikk ut ved midnatt, men studentene har fortsatt én siste sjanse til å delta i årets konkurranse. I dag slippes nemlig den siste av tre briefer i forbindelse med Gullkalvens digitale brief-uker. Denne uka er det Kitchens tur til å utfordre studentene.
– Det er alltid gøy å se hvilke nye talenter som finnes der ute. Vi føler vi har et ansvar om å nå ut til studentene og få dem til å føle seg velkomne inn i den lille, store bransjen vår, sier Calle Bjornqvist i Kitchen.
Bjornqvist forteller videre at de som gjør det bra i Gullkalven blir lagt merke til av byråene.
– Man kan se på det som en opptaksprøve til bransjen, sier han.
Pallplassering i Gullkalven: – Et solid forsprang
Å løse denne ukas brief er altså studentenes aller siste mulighet til å delta i årets Gullkalven. Benedicte Killi i Kitchen mener studentene bør gripe denne sjansen og bevise hvor flinke de er.
– En pallplassering i Gullkalven gir dere et solid forsprang når dere skal søke jobb senere, sier hun.
Brief om flammegrilla burgere
Briefen fra Kitchen går ut på å lage en kampanje/act for Burger King som får flere til å foretrekke flammegrilla burgere. Målet med kampanjen er å skape oppmerksomhet og å øke merkevareassosiasjonen til «Flame Grilled».
Killi har følgende tips til studenter som ønsker å løse briefen:
– Tenk stort! Den største forskjellen mellom studentbriefer og briefer fra kunder er rammene og budsjettene, så ikke la det stoppe dere fra å komme med spennende idéer, sier hun.
Kampanjen skal være modig og uforglemmelig for målgruppa, samtidig som idéen bør ha både PR-potensial og nyhetsverdi.
Får presentere for Burger King
Byråene som er en del av de digitale brief-ukene skal ikke bare gi ut hver sin brief, de skal også premiere hver sin vinner. Vinnerne av denne ukas brief får, i tillegg til heder og anerkjennelse, presentere idéen sin for Burger King.
– De gleder seg veldig til å høre vinneridéen, sier Bjornqvist.
Løsningen på briefen sendes til calle.bjornqvist@kitchen.no innen søndag klokka 23:59.