Siste sjanse til å delta på Gullkalven 2022
Torsdag er innsendingsfristen for årets Gullkalven. Kreatører i Anorak og Kitchen oppfordrer studentene til å delta.
Gullkalven har gjennom 30 år bygd seg opp til å bli Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon, hvor studenter fra hele landet hvert år får muligheten til å vise seg frem for bransjen.
For å delta i årets konkurranse må studentene sende inn bidragene sine innen torsdag. Studentene kan sende inn bidrag innen kategoriene kommersiell, ikke-kommersiell, design og åpen klasse.
Oppfordres av bransjen
Jens Bjørklund, kreatør i Anorak, oppfordrer studentene til å sende inn sine bidrag.
– En god grunn til å delta er at man kan jobbe med et case og gå i dybden på det caset, og kunne presentere en idé på en veldig tydelig og enkel måte, sier Bjørklund.
Kreatøren trekker frem at man kan bygge en mappe som byråene kan se på når man skal ut og søke jobb.
– En annen ting er at det er kreatører som sitter i juryene, så arbeidet blir vist til veldig mange i bransjen i Oslo. Det er en veldig fin fordel, forklarer han.
Gjør seg synlig i bransjen
Per Berge Moe, kreatør i Kitchen, mener studentene bør delta for å gjøre seg selv synlig i bransjen.
– Hvis du har laget en skoleoppgave så kan du faktisk vinne en pris for det, sier Moe.
Gullkalven arrangerte nylig en briefkveld i samarbeid med Anti og Kitchen. Studentene løste Antis brief samme kveld, mens fristen for briefen til Kitchen går ut onsdag kveld.
Se også: Gullkalven på Instagram
Her er briefen: