Skal gi Bodø vind i seilene

Dinamo har vunnet byråkonkurransen om omdømmeprosjektet «Bodø i vinden». Byrået skal sette byen på norgeskartet som et attraktivt bo- og arbeidssted.

5194 6ad45 original

Bodø er en av mange norske byer som satser friskt på omdømmebygging. Byen har vært underkommunisert og går nå offensivt til verks i arbeidet med å ta en tydeligere posisjon. Team Bodøs prosjektleder Linda Dokmo har vært på besøk hos de fleste av hovedstadsområdets mest velrenommerte byråer, og etter en tilbudsrunde falt valget på Dinamo.

– Vi valgte Dinamo blant annet fordi de viste mot og kompetanse til å utfordre den opprinnelige briefen, som i utgangspunktet var å produsere en reklamefilm. De har pekt på viktigheten av å spisse problemstillingen og viste stor bredde i ulike kreative virkemidler, fra involverende kampanjekonsepter til rene produktutviklingsidéer, sier Dokmo.

Halve Dinamo-teamet er nordlendinger. Tekstforfatter Stein Simonsen er fra Mo i Rana, AD Torstein Greni har bodd i nettopp Bodø og rådgiver Christin Utigard er fra Tromsø. Med seg i Dinamo får de prosjektleder Anita Engen Hjelset og PR-rådgiver Kristin Lied.

På bildet (f.v.): Kristin Lied, Anita Engen Hjelset, Stein Simonsen, Christin Utigard og Torstein Greni.