Skal lage neste års kreftaksjon

Itera Gazette vant byråkonkurransen om Kreftforeningens årlige aksjon Krafttak mot kreft 2012.

12051 6d5e7 original

Kommunikasjonsbyrået på Youngstorget i Oslo skal bistå Kreftforeningen med å synliggjøre aksjonen i alle kanaler og over hele landet, og skape tidenes engasjement og giverglede.

Den norske befolkningen kommer til å oppleve Krafttak mot kreft 2012 på TV og i radio, på trykk og i sosiale medier, og ikke minst på dørstokken sin. Rundt 15.000 frivillige bøssebærere skal i mars neste år samle inn penger til kreftformer som få overlever, som er 2012-aksjonens fokusområde.

Krafttak mot kreft er Kreftforeningens årlige, landsomfattende innsamlingsaksjon for kreftsaken. Hele aksjonen baserer seg på frivillighet fra folk over hele landet.

«Ikke gi meg det du tror jeg vil ha, men det jeg trenger.»

– Kort oppsummert er dette grunnen til at vi valgte Itera Gazette som byrå for Krafttak mot kreft 2012. Byrået fortalte oss ikke hva vi skulle gjøre for å slå nye rekorder, men at de ønsket å jobbe sammen med oss og slå nye rekorder. Og de hadde med seg en idé som vi sammen skal lage ferdig og ta ut. Med vår felles kompetanse og lyst, kommer vi til å slå alle rekorder, sier Morten Wien, aksjonsleder i Kreftforeningen.

– Vi er stolte og ydmyke for at vi har fått denne muligheten til å bidra i en så viktig sak, sier Siv Thorud, senior kommunikasjonsrådgiver i Itera Gazette.

– Alle kjenner noen som har hatt kreft. Noen av oss har hatt det selv. Å få være med på å belyse forskningen innen de aller mest brutale kreftformene er på alle måter viktig for oss. Vi skal gjøre vårt aller beste for å gjøre Krafttak mot kreft til en suksess.

På bildet: Teamet fra Itera Gazette, fra venstre: Klara Opdahl, Børge Skråmestø, Amund Hesbøl, Siv Thorud og Ola Einang
. Foto: Itera Gazette