Skjermfri nostalgi fra Ice og Morgenstern vant Sølvfisken

Kampanjen for Ice Junior, et gratis barne-abonnementet med kun 1 GB data, har vunnet Sølvfisken for juni.

Ice

I Ice-filmen «Bare når det regner» fra Morgenstern får en far et briljant innfall som skal komme til å begrense sønnens skjermtid i mange år fremover. I den øvrige TV-kampanjen får andre smådesperate foreldre sine egne mer eller mindre vellykkede ideer til å lure poden til å skjerme mindre, og i SoMe-delen lærer barn sågar å kjede seg som på 90-tallet, før nettbrett og smarttelefoner.

Ice junior er nemlig et gratis mobilabonnement for barn med kun 1 GB data, noe kampanjen fra Morgenstern fremstiller som en fordel.

Se filmen her.

Det er Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø som er kreatørene bak, og Morgenstern har selv stått for produksjonen, med regissør Lars Kristian Flemmen og produsentene Martin Myhre og Yakob Dahl Changezi.

Jurybegrunnelse: Tada. Det er med en god dose nostalgi og gåsehud at juryen kårer denne månedens Sølvfisk. «Bare når det regner» er fantastisk produsert, castingen er sjeldent god og den humoristiske timingen er 10/10. Juryen sitter igjen med følelsen av å ha sett en trailer for en amerikansk «coming of age»-film, som utrolig nok lander bunnsolid i et tydelig budskap.

Det er deilig å se at ice tør å snakke om «skjermtid» – selv om det er et noe betent tema. Om produktet de reklamerer for selger i hopetall er vi litt i tvil om – men vi blir i alle fall mer glade i ice! Så da er vel jobben gjort.