Skremmende kunnskapsløs

ANFO-direktør Wenche Jacobsen har skrevet et innlegg der hun tar et kraftig oppgjør med DDB-sjefen Roald Ankerstad.



ANFO-direktør Wenche Jacobsen har skrevet et innlegg der hun tar et kraftig oppgjør med DDB-sjefen Roald Ankerstad.

Byråleder Roald Ankerstad i reklamebyrået DDB har havnet i en heftig debatt med administrerende direktør i Annonsørforeningen ANFO, Wenche Jacobsen, etter at Ankerstad har kommet med flere krasse utspill om annonsørers lojalitet og hyppige byråskifter og ikke minst ANFOs rolle og legitimitet både i Kampanje magasin og på Kampanje.com.

Nå tar imidlertid Jacobsen kraftig til motmæle i et nytt innlegg. Her tar ANFO-direktøren for seg Roald Ankerstads påstånder som hun mener vitner om «kunnskapsløshet».

– Roald Ankerstad har kommet med meget sterke påstander om ANFOs oppgaver, posisjon og hvorledes arbeidet blir ivaretatt gjennom sine innlegg i Kampanje magasin og nett. For en mann som har en ledende stilling i et av Norges største reklamebyråer, viser synspunktene at han er skremmende kunnskapsløs om vår og annonsørenes virksomhet. Og han har dessuten en form som skaper splid og konfrontasjon på et overraskende lavt nivå, skriver Wenche Jacobsen.

Les hele innlegget på ANFOs hjemmesider.


Artikkelen er også publisert hos Kampanje.

Les Ankerstads innlegg her.