Slår hodene sammen for å skape et større byråmiljø på Romerike

To av Romerikes største byråer, reklamebyrået Bajasen og digitalbyrået Optus, har lenge kjempet om de samme kundene. Nå slår de to miljøene seg sammen under navnet Creative Heads.

Xlqbartmfqnbqwhhda9i
Managing Partner Abtin Rahmanian og kreativ leder Franck Bjaanes i Creative Heads på Skjetten.

Det nye byrået får 19 ansatte og har allerede flyttet inn i nye lokaler i Hvamsvingen vis-à-vis Olavsgaard Hotell på Skjetten.

– Creative Heads handler først og fremst om en overbevisning om at flere kreative hoder tenker enda bedre når de jobber sammen. Da vi traff gjengen i Optus merket vi at energien og idéene blomstret. Med ulik bakgrunn og kunnskap utfyller vi hverandre perfekt, og skaper på den måten de beste resultatene for kundene våre, forteller kreativ leder og partner Franck Bjaanes.

Bjaanes har 11 års erfaring fra New Deal / DDB Oslo (nå NORD DDB) før han vendte nesen mot Lillestrøm og startet Bajasen i 2004.

Slagkraftig og lokalkjent

Med Creative Heads satser de to tidligere selskapene på å skape et slagkraftig og unikt miljø på Romerike som kan tilby alle tjenester man forventer av et moderne kommunikasjonsbyrå, samtidig som man beholder den folkelige og lokale tilknytningen som er blitt bygget opp over mange år.

– For oss handler det ikke om å bli størst, men om å skape et byrå som er rigget for fremtiden, og som vil overleve i det lange løp. Det viktigste er tross alt ikke hvem vi vil være, men hva kundene ønsker og trenger. Nå skal vi fylle det ledige tomrommet på Romerike, før vi løfter blikket og er klare for å kapre resten av landet, sier Managing Partner Abtin Rahmanian. Han kommer fra Idium, som han var med å bygge opp, og da Idium ble solgt startet han Optus i Lillestrøm.

I tillegg til reklametjenester og performance marketing skal det nye byrået også tilby produksjon av film og podcast fra eget studio.