Slår to fluer i en smekk «Down under»

Den prisbelønte regissøren Baz Luhrman lager en kampanje til en verdi av 47,5 millioner dollar for den Australske turistforeningen. Den kan ganske elegant også kobles til Luhrmanns nye film «Australia» som slippes i november.



Den australske turistministeren Martin Ferguson, annonserte samarbeidet med Luhrmann og ideen til foreningens nye kampanje til et samlet australsk pressekorps i går. Han kunne fortelle at den vil være hovedfokus i promoteringen av Australia ovenfor utenlandske turister de kommende ni månedene.

Ferguson presiserte dog at kampanjen for turistforeningen vil være separat fra markedsføringen filmproduksjonsselskapet 20th Century Fox gjør for filmen «Australia», selv om Luhrmann er regissør på både kampanjen og filmen med tilsynelatende svært sammenfallende tematikk.

– Kampanjen for turistforeningen vil reflektere noe av tematikken man også finner i Luhrmanns film, men vil ikke omhandle selve filmen. Vår kampanje vil være utformet på en sånn måte at den vil skille seg ut fra filmen og heller formidle hvilke fantastiske opplevelser man kan vente seg som turist i Australia, sa han.

Luhrman selv hadde følgende kommentar.
– Kampanjen vil bestå av små uavhengige historier som inneholder den samme stemningen som filmen har.

Kampanjen slippes i oktober.