Slutt med sytingen!

Tungvektere på den årlige lederkonferansen for American Association of Advertising Agencies oppfordret bransjen til å slutte å syte over at ting var bedre før.

6404 7585f original


Flere av foredragsholderne på den amerikanske reklameforeningens konferanse mante bransjen til å våkne opp og lukte kaffi'n, melder The New York Times.
– Nå må vi slutte å snakke om tingenes tilstand slik de var før i tiden, oppfordret Tom Carroll, toppsjef i TBWA Worldwide og styreformann i bransjeorganisasjonen, som også er kjent som «the Four A's»

Bransjen må se fremover, ifølge Carroll.
– Det blir som å kjøre bil i tåke, du er ikke helt sikker på hva som ligger foran deg, men du er nødt til å fortsette.

Han vedgikk at omstillingen til en ny forretningsmodell ikke vil bli lett, men sa at forandringene er uungåelige som følge av lynrask utvikling innenfor medielanskapet, forbrukeradferd og ny teknologi.
– Alle bransjer rekalibrerer seg selv. Hvordan hadde dere likt å jobbe i CD-bransjen i dag? spurte Carroll retorisk.

Kreativ leder i TBWA\Chiat\Day, Lee Clow, ga uttrykk for liknende tanker.
– Slutt med sytingen! sa Clow til de ca. 380 fremmøtte.

Stol på ungdommen – Det er ikke noen grunn til å være redd for den nye virkeligheten, for den gir oss enorme muligheter til å bli enda mer nyttige for våre kunder ettersom de søker mer effektive måter å selge produkter på.

Men dette forutsetter at du stoler på ungdommen, mente han.
– Hvis du vil delta i dette spillet, må du begynne å ansette unge folk, og ikke fortell dem hva de skal gjøre, for det er de som vet best hva som bør gjøres.