SMFB dominerte Gullmikken

Trygg Trafikk og SMFB vant både Årets radiokampanje og Årets spot under prisutdelingen i radioreklamekonkurransen Gullmikken. Verdens Sterkeste Mann og Sagveien Resort hadde også en god dag.

7926 9a873 original
7927 68b83 original
7928 de539 original
7929 1337d original
7930 7c968 original

Prisfesten foregikk på Fabrikkhallene i Malmøgata i Oslo torsdag kveld. Det var Trygg Trafikks «Ikke snakk i mobil i bilen»-kampanje som var den store vinneren. I tillegg til å vinne gull i Årets radiokampanje, vant kampanjen både gull og bronse i Årets spot, med henholdsvis «Krem» og «Marsvin». Kreatører bak er Hans Martin Rønneseth og André Koot, og kampanjen er produsert av Verdens Sterkeste MannBjarte Arneson har regien og Kjetil Røst Nilsen styrte lyd.

Sølv i Årets radiokampanje gikk til Kitchens kampanje for Lyns tippeligakamper, kreert av Thomas Askim og Eirik Stensrud og produsert av Sagveien Resort. Regien er ved Jonas Torgersen mens Torstein Tanum Morstad sto for lyden.

Bronse i samme kategori gikk SMFBs kampanje for Tele2 Bredbånd, kreert av Alexander Gjersøe, Hans Martin Rønneseth, Andre Koot og Bjørnar Olsen. Også denne er produsert av Sagveien Resort, med Jonas Torgersen og Torstein Tanum Morstad på regi og lyd, henholdsvis.

Sølv i Årets spott gikk til DDB Oslo og Flytoget for «6 x pjong». Spotten er kreert av Preben Moan og Joachim Bjørndahl, mens produsent er Verdens Sterkeste Mann. Regissør er Sigmund Falch, mens Kjetil Røst Nilsen hadde ansvar for lyden.

Årets banebryter De tre mest banebrytende kampanjene i året som gikk ble rangert slik: Gullet gikk til McCanns kampanje for Solo Super, laget av Tore Woll og Erlend Klouman Høiner, produsert av Stig og Stein Radiobyrå ved Øystein Johnsen (regi) og Petter Haavik (lyd).

Sølvet gikk til Tele2 med spotten «Flørtedame». Byrå er SMFB og kreatørene bak er Alexander Gjersøe og Hans Magne Ekre. Sagveien Resort sto for produksjonen. Regien er ved Jonas Torgersen og Torstein Tanum Morstad hadde ansvar for lyd.

Bronsen gikk til Leger uten grenser og spotten «Feltsykehus», laget av Dinamo og teamet Stein Simonsen og Live Huse. Verdens Sterkeste Mann produserte. Nicolai Cleve Broch regisserte spotten, mens Kjetil Røst Nilsen sto for lyd.

Årets regissør Det var Jonas Torgersen fra Sagveien Resort som vant denne hederen i år. Produksjonsselskapet har vunnet flere priser i Sølvmikken det siste året, også som kreatører.

Årets Radiokunde Her var det Tele2 som vant prisen, ikke aldeles overraskende, tatt i betraktning at mobiloperatøren har vunnet hele åtte utmerkelser i Sølvmikken i løpet av året.

Du finner alle vinnerspottene blant Sølvmikkens tidligere vinnere