SMFB og Dinamo fusjonerer

Ambisjonen er å utvikle selskapet ytterligere gjennom etableringer og oppkjøp fremover, ifølge selskapene som nå har funnet sammen.

Dinsmfbx
Lasse Polmar og Hølje Tefre.

– Sammen skal vi bli det skarpeste byrået i krysningen reklame, design, kreativitet, teknologi og innhold. Vi vil fremholde vårt fokus på retail, promo, og effektiv produksjon, som vi sammen med kundene våre har utviklet til å bli et av selskapets sterkeste fotavtrykk. Fremover skal vi skape enda bedre resultater, endre holdninger og få merkevarer og virksomheter til å vokse, sier Lasse Polmar, daglig leder i SMFB.

SMFB og Dinamo har henholdsvis 18 og 25 år på baken innenfor design, kreativitet og kommunikasjon..

– Sammen kommer vi til å bli et av de mest solide byråene som kan levere på hele verdikjeden av markedsføring- og designtjenester. Vi tror alle kunder kommer til å bli veldig fornøyde med denne utviklingen, sier Hølje Tefre, daglig leder i Dinamo.

Med på laget kommer også eventbyrået Appetite hvor SMFB eier en tredjedel av selskapet.

– For oss er det utrolig spennende og motiverende at dette skjer, og vi skal bidra til at alle de kundene som gruppen har skal få skreddersydde løsninger som skaper entusiasme og resultater, sier Marcus Håkonsen, daglig leder i Appetite.

Totalt vil den nye byrågruppen telle rundt 80 personer og ha tilhold i Storgata 2.

– Vi flytter sammen i løpet av de neste dagene og ser frem å realisere de mange positive synergiene til glede for både kunder og ansatte, sier Lasse Polmar.

– Sammen skal vi videreutvikle kompetanseområdene våre, og etter hvert styrke oss ytterligere gjennom nyetableringer, sammenslåing og oppkjøp.

Myntkast bestemte navnet

At både SMFB-navnet og Dinamo-navnet skal være med fremover er åpenbart, forteller Hølje Tefre. – Å forkaste ett av navnene eller lansere et nytt navn nå var aldri oppe til diskusjon, til det ligger det for mye verdi i dem begge. Hvordan det ble avgjort hvilket navn som skal komme først derimot ble avgjort ved myntkast.

Lederbytte

I forbindelse med fusjonen har daglig leder i SMFB, Kristian Schøning-Kristiansen, valgt å tre til side og forfølge nye muligheter.

– Etter nesten 12 år i SMFB har jeg tenkt å bruke litt tid på å finne ut hva som blir neste kapittel for meg. Jeg har hatt noen fantastiske år i SMFB og tar med meg mange gode minner fra både kolleger, kunder og samarbeidspartnere, sier Kristian Schøning-Kristiansen.

– Vi er veldig lei oss for at Kristian har valgt å forlate oss. Han har vært med å sette preg på byrået i årene han har jobbet her. Han vil bli savnet, og vi ønsker han all lykke på veien videre, sier Lasse Polmar.