SMFB til topps i The One Show

Fredag kveld foregikk prisutdelingen av den prestisjetunge One Show Interactive I New York. SMFB vant gull for sin Geox-Amphibiox kampanje og var det eneste norske byrået som hevdet seg i kategorien.

37543 a4046 original
SMFB på location på stedet der det regner mer enn noe annet sted i verden.

SMFB er hadde én nominasjon blant One Show Finalists, nemlig innen Innovation in Advertising, for IKEA Beröra. I One Show Interactive hadde SMFB to nominasjoner for Geox Amphibiox, i Interactive Advertisign Enviromental og User Experience Design – Visual Design. Byrået vant sin One Show Interactive Gold Pencil i førstnevnte kategori.

Samme kunde vant både gull og bronse i Gullblyanten 2012 i henholdsvis Håndverk og Mote

Henger høyt

The One Club ble stiftet for å fremme fortreffelighet i reklame og design i alle sine former. Den er verdens fremste non-profit organisasjon viet til å heve nyskapende arbeid i bransjen. The One Show Interactive er den digitale delen av konkurransen og en av bransjens årlige høydepunkter som premierer og presenterer verdens beste interaktive jobber.

– For oss det ekstra gledelig at en kampanje som har gitt så gode resultater også får kreativ annerkjennelse av dette slaget. Kampanjen har virkelig involvert målgruppen på en unik måte og skapt et stort engasjement rundt lanseringen av Amphibiox i alle våre hovedmarkeder rundt i verden, sier Richard Holley, digital markedssjef i Geox, i en kommentar til kreativtforum.no.

Snøhetta og Anti var de eneste norske aktørene som var nominert i en annen One Show-kategori, nemlig for design. Den nominerte jobben var DNB Moving Brand Images, som de var nominert for i kategori for Broadcast and Moving Image/Broadcast design.

Dagmar Kollstrøm, tekstforfatter og partner i Ernö, har sittet i årets The One Show-jury, hvor juryeringen foregikk på den Dominikanske republikk.