SMFB, Try/Apt og MK Norway priset i NY Festivals

«7 Days of Rain» for Geox vant flest priser av de nominerte jobbene fra Norge.

46624 85b4e original
«7 Days of Rain»-kampanjen til Geox Amphibiox vant fire trofeer i New York Festivals.

I forrige uke ble finalistene i New York Festivals offentliggjort: Try/Apt hadde syv nominasjoner, SMFB hadde seks nominasjoner og MK Norway hadde to jobber i finale.

Jobben som fikk desidert størst uttelling i årets konkurranse er SMFBs «7 Days Of Rain» for Geox Amphibiox, som fikk både First Prize Award og Second Prize Award i kategori for Digital, henholdsvis i subkategoriene Websites & Microsites: Products & Services og Digital Craft. Samme jobb fikk også Second Prize Award og Third Prize Award i Branded Entertainment i subkategoriene Use of Medium og Products & Services.

SMFB fikk også Third Prize Award og Finalist Award for IKEA «Second Hand»-kampanjen, i henholdsvis Integrated og Film.

Try/Apt hadde på forhånd syv nominasjoner hvilket betyr at de allerede var garantert syv Finalist Awards og stor uttelling i årets konkurranse, men de tok også med seg priser for andre- og tredjeplass: «Taxi Stoltenberg» for Arbeiderpartiet vant Second Prize Award i Branded Entertainment og Finalist Award i Public & Media Relations, mens «Phone Driving Woman» for Trygg Trafikk vant Third Prize Award i Film.

Try/Apt vant Finalist Award for «Hold i torsken» for Lofotfisk i kategori for Film, to Finalist Awards for «Message in a Bottle» for Solo/Ringes i kategori for Outdoor og Digital og en siste Finalist Award for «Murpphy’s Law» for DNB.

MK Norway vant også to Finalist Awards i Print og Outdoor for Nonstop Yoghurt «Smaken som går til hodet».

Westerdølen Fredrik Omre vant en Finalist Award i studentkategorien for «The Workout Meter» for Sats.

Se alle vinnerne på nettstedet til NY Festivals