Snacksy reklame til McCann

McCann vant kampen om Maaruds reklamemillioner i konkurranse med flere store byråer.

Snacksprodusenten Estrella Maarud har valgt McCann som sin nye samarbeidspartner etter en byråkonkurranse med DDB og SMFB. Avtalen gir McCann det overordnede ansvaret for kommunikasjon i hele Norden.
– McCann leverte den beste kombinasjonen av strategisk innsikt og dristige ideer. De presenterte et gjennomtenkt og kreativ kampanjeforslag med en tydelig rød tråd i alt fra pakningsdesign til reklameideer, sier markedsdirektør Chris Samways.

Maarud kom nylig på norske hender etter at investeringsselskapet Herkules i fjor kjøpte hele snacksvirksomheten fra Kraft. Markedsdirektør Chris Samways i Estrella Maarud har ledet arbeidet med byråkonkurransen og han kan fortelle at kvaliteten byråpitsjen var i toppklasse.

For McCann betyr dette at en ny stor kunde er kapret. Ifølge byrået blir Estrella Maarud en av McCanns største oppdragsgivere.

Sovende forhold
. Paal Tarjei Aasheim, strategisk direktør, blir den som skal ha det overordnede ansvaret for snackskontoen, men han understreker at McCann skal samarbeide tett med søsterselskapene Scandinavian Design Group og svenske Storåkers McCann.
– Maarud har store ambisjoner, og de er motivert for å ta de grepene som skal til for å lykkes. Maarud er en merkevare som mange nordmenn har et nært, men litt sovende forhold til. Nå har vi ambisjoner om å vekke disse følelsene til live igjen, og da skal vi ta i bruk alle tenkelige virkemidler, sier Aasheim.

Artikkelen er også publisert hos
Kampanje