Solo vant Sølvtaggen

Nettreklamekonkurransen Sølvtaggen for desember handlet i det store og det hele om julekalendre. Men det var konseptet til Solo Super fra McCann som vant.



Hele 6 av 13 jobber sendt inn til INMAs konkurranse inneholdt 24 luker som utgangspunkt. Trygge, gode konsepter og godt produserte løsninger. Men ifølge juryen skilte månedens vinner seg klart ut.

– Solo Super har bevisst utnyttet mediets tekniske muligheter til å videreføre den kreative ideen. Det å utnytte de forskjellige mulighetene som ligger i de forskjellige kanalene og samtidig klare å bevare en rød tråd i kampanjen, er noe Sølvtaggen skal og bør premiere. […] Kampanjen har et stort viralt potensial som kan bygge innlevelse med produktet, uttaler juryformann Sveinung Totland.

–Veldig gøy å vinne frem i Sølvtaggen for Solo Super. Spesielt gøy siden vi gjorde et bevisst valg å treffe smalt – ganske midt i målgruppen til Solo; unge, nettsavvy mennesker. Formålet med ideen var å sørge for at man fysisk fikk sangen i kroppen etter å ha drukket Solo Super – i tilfelle noen var skuffet over at Solo Super ikke funket. Utover det ville vi bygge på fenomenet rundt sangen og å få levert den i sin helhet til mange som har etterspurt den. Takk, takk! Uttaler Tore Woll, Tekstforfatter McCann.

Juryen valgte å ikke dele ut hederlig omtale for desember.

Se månedens vinner her (myntet på surfere med webcam).

Se filmen «Ufrivillig sang» her.

Teamet bak:
AD: Erlend Klouman Høiner/Daniel Wahlgren
AD-assistent: Rune Tyvold
Tekst: Tore Woll
Konsulent: Anniken Bjørnstad Schjøtt/Anne Kirsti Melhus
Prosjektleder: Kirsten Torkildsen
Produksjon: From Stockholm With Love