Sølv i Clio til DDB

DDB Oslo har vunnet nok en medalje for sitt smittsomme virale fremstøt for Hydro, «Tog». Syv Grand Clios ble delt ut i årets konkurranse, og BBDO ble både byrå og nettverk av året.

11289 613fa original
11290 c63d2 original
11291 8d727 original

Clio deler ut bronse, sølv, gull og Grand Clio, og DDB-filmen fikk sølv i kategorien for Business-to-business.

Disse fikk Grand Clio i årets konkurranse: T.A.G. SF og McCann SF for Microsoft Xbox Halo 3 (TV/Cinema/Digital), TBWA\Chiat\Day New York for Combos (Radio), Projector, Inc., Tokyo for UNIQLO (Interactive), Colenso BBDO, Auckland for Deadline Couriers (Billboard), Duval Guillaume, Brussels for Brailleliga (Innovative Media), Ogilvy & Mather Toronto for Shreddies Cereal (Integrated Campaigns), Ogilvy, New York for BP (Design).

Advertiser of the Year Microsoft Xbox ble Clio 2008 Advertiser of the Year med sin Halo 3-kampanje (den mottok 8 Clio-statuetter i alt, inkludert Best-in-show Grand Clio til T.A.G. SF og McCann SF for TV-kampanjen).

I tillegg ble McDonald's «99p»-kampanje fra 2000 av Leo Burnett London innlemmet i Clio Awards Hall of Fame.

BBDO New York ble utropt til Agency of the Year, mens BBDO Worldwide fikk hederstittelen Network of the Year. MJZ ble årets produksjonsselskap.

Tim Cairns og Danilo Boer fra DDB Sydney vant Clio Awards Future Gold Young Creatives, og ble best av 12 kreative under 30 fra hele verden.

Se alle vinnerne her.