Sølvfiksen: DNB-reklame som quizikal
Det monotone mantraet «trenger ikke» er byttet ut med særdeles spørrelysten sang i den Sølvfiksen-forbedrede reklamefilmen for DNB.
Sølvfiksen er et prosjekt fra Verdens Sterkeste Mann der sølvfiskvinnerne gis et nytt og forbedret lydbilde. Sølvfiksen for mai går til DNB og T/A Pol, og denne gang brukes det skamløst undervurderte quizikal-grepet. I prosjektbeskrivelsen heter det:
Like opplysende som en quiz, like medrivende som en musikal; quizikalen er svært velegnet til å presentere kommersielle budskap.
Kommentar fra Sølvfiksen-juryen: Originalfilmen velger pussig nok å vise alt som er galt med den oppvoksende generasjon, en forventning om høyt forbruk kombinert med en uvilje mot å selv gjøre en innsats. Vi har istedet fortalt en solskinnshistorie om en ung og kunnskapsrik herremann som vil lykkes i arbeidslivet, bidra til den kollektive verdiskapningen og støtte opp under DNBs kjernevirksomhet.
Originalfilmen ser du her:
Neste Sølvfiksen slippes neste fredag. Samtlige sølvfikser og sølvfisker kan beundres på sølvfiksen.no.