Sølvfisken til «Morgendagens helter»

Sølvfisken for januar er vunnet av TRY med sin nye «Morgendagens helter»-kampanje for Equinor.

Morradan

Morgendagens helter-programmet til Equinor tar utgangspunkt i hvordan vi som samfunn er avhengige av nye talenter for å løse morgendagens løsninger. Gjennom programmet og ulike partnerskap innenfor utdanning, sport og kultur har Equinor ytret et ønske om å være en viktig støttespiller for at samfunnet kan ha en bærekraftig og konkurransedyktig fremtid.

I den nye kampanjen, som debuterte i januar, er budskapet at Framtiden trenger mange typer helter. TRY står bak med Karin Lund og Øystein Halvorsen som kreativt team, og med TRY Apt involvert på webproduksjon, mens filmkampanjen er produsert av Einar Film & Fortellinger med Morten Tyldum på regi.

Musikken er produsert av Margrete Hjelle hos Ohlogy i samarbeid med Ole Torjus Hofvind & Morgan Brit Knaplund.

Vinnerfilmen i Sølvfisken for januar.

Vant med god margin

Jurybegrunnelse lyder som følger: «Årets først sølvfisk går til et godt gammelt konsept som gjennom årene har fostret mange fine reklamefilmer. Equinor og årets utgave av Morgendagens helter vant avstemningen for januar med god margin.

Equinor og Morgendagens helter har en lang tradisjon for sterke og emosjonelle reklamekampanjer, og kunde/byråer har forstått verdien av å investere i god musikk. I sølvfisken for januar er det «Holding Out for a Hero» av Bonnie Tyler som får nytt liv og ny mening.

Dette er en film som vi tåler å se flere ganger, og man oppdager til stadighet nye sekvenser og hendelser i historiefortellingen. Musikken er skreddersydd og den interagerer med de unge heltene i de ulike scenene på en utsøkt måte. Juryen setter pris på at man tør å la voiceoverstemmen ligge, og heller la flotte bilder og musikk tale for seg.»