Sølvmikk levert på døra til Hausmann

Reklamebyrået Hausmann vinner Sølvmikken for august med sin radiokampanje for Helt Hjem.

90633 c4d92 original
Partnere i Hausmann, Sølvmikk-vinnere i august. Bak fra venstre: Rune Tyvold, Arne-Inge Christophersen og Terje Banken. Foran fra venstre: Tone Humblen (med byråhunden Balder), Ida Fjeldbraaten og Hege Kathrine Johannessen.

Byssan lull koka kittelen full: Det ganske nylig omdøpte byrået Hausmann (tidligere Llowbank) har vunnet sin første Sølvmikk med en radiokampanje for hjemmeleveringstjenesten Helt Hjem. Sammen med Sagveien Resort har de skapt et småstressa øyeblikk tatt rett ut av hverdagen til travle småbarnsfamilier.

I sin begrunnelse avslører Sølvmikk-juryen at flere av medlemmene viser seg å tilhøre målgruppa.

– Haha, sier juryen om denne månedens vinnerjobb. – Og haha igjen. For her var det mange som kjente seg igjen. Fine situasjoner, morsomme tekster og veldig godt skuespill, ja, i disse spottene var det meste på plass. Og at det nå faktisk finnes en løsning i slike situasjoner, er jo nesten det beste av alt. Denne tok dere helt hjem, Hausmann! Gratulerer og god tur!

Hør spottene her: «Muffins», «Karneval» og «Bursdag».

• Kreativt team: Tone Humblen & Ida Fjeldbraaten
• Konsulent: Terje Banken
• Prosjektleder: Hege Kathrine Johannessen
• Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Litt sånn …

Å ha bank og forsikring på ett og samme sted er … litt sånn som kampanjen som vinner andreplassen i august fra Sparebank 1 laget av Kitchen sammen med Verdens Sterkeste Mann.

Juryens begrunnelse:

– Å få andreplass i Sølvmikken … er jo litt som å ha bank og forsikring på samme sted. Selv om juryen ikke blir helt klok på hva fordelen med dette faktisk er, så var konseptet såpass lekent og underholdende at det gjorde seg fortjent til en plass på pallen. Juryens favoritt er for øvrig spotten med to fluer. I en smekk. Bank og forsikring. Nudge nudge.

Hør kampanjen her: «Litt sånn Bingo», «Litt sånn Congaline», «Litt sånn bowling», «Litt sånn Tog i rute», «Litt sånn Telefon fra Hamar», «Litt sånn Mantra», «Litt sånn Kaffe», «Litt sånn Plystre», «Litt sånn Fluer».

• Kreativt team: Ola Øvrelid og Torkel Bjørnstad Sveen
• Prosjektleder: Katrine Nagy Opdahl
• Produksjonsselskap: Verdens Sterkeste Mann

Hudløse håndverkere

I kampanjen som vinner tredjeplassen i august møter vi håndverkerne fra Mitt Anbud, som legger hjertet sitt i jobben. Det blir demonstrert gjennom en kampanje full av brusende følelser, signert Kikkut Reklamebyrå med Sagveien Resort på produksjon.

En ganske fornøyd Sølvmikk-jury er likevel freidig nok til å oppfordre byrået til å ta annonsørens egen medisin:

– Den første reaksjonen i juryen var at disse var jo søte. Og det er vel kanskje noe søtt over staute håndverkere som legger igjen litt av sjela si i jobben de har utført? Joda, kjøper den. Derimot trekkes det for noe varierende kvalitet i skuespillet, så til neste runde kan det kanskje være en idé å legge ut enkelte roller på … mittanbud.no? Uansett, gratulerer med en flott bronse til Kikkut Reklamebyrå og Mitt Anbud.

Hør kampanjen her: «Snekker», «Rørlegger» og «Elektriker».

• Kreatør: Morten Lütcherath
• Produksjonsselskap: Sagveien Resort

Du kan også høre samtlige vinnerne og alle tidligere vinnere på gullmikken.no.


Annonse: