Sølvtagg for alvor

Sølvtaggen for juni og juli måned går til årets Reklame For Alvor-kampanje for Stine Sofies Stiftelse, «For Barnas Beste».

8352 59fca original

– Det var tett i toppen denne gangen, noe som kan forklares med at runden var preget av et generelt høyt nivå, sier vikarierende juryleder Christian Aune.

Juryen var meget imponert over vinnerjobben for Stine Sofies stiftelse, laget av McCann-teamet Magnus Høgberg Hansen og Pål Høyer-Andreassen. Kampanjen har som målsetning å senke barrieren for å ringe inn bekymringsmelding.
– Kampanjesiden setter på en direkte og effektfull måte brukeren inn i situasjoner som viser hvordan mistanke om omsorgssvikt eller overgrep mot barn kan oppleves av omverdenen. Juryen lot seg imponere av et stykke godt håndverk, god regi og godt manus i en original løsning som treffer der den skal, kommenterer Aune.

Rådgiver Sverre Midttun i McCann setter stor pris på utmerkelsen og håper at kampanjen kan ha et lengre tidsperspektiv for Stine Sofies Stiftelse.
– Jeg er veldig glad og veldig stolt av alle som har jobbet dager, kvelder, helger og netter for en så viktig sak, for barnas beste! Jeg er også veldig stolt av Stine Sofies Stiftelse som turde å satse på noe annet enn 30 sek på TV og en helside i avis. Forbarnasbeste.no kan og vil leve lenge og vi håper den vil bli brukt av skoler og institusjoner også etter medietrykket har lagt seg, kommenterer Midttun.

For å se månedens vinner: www.forbarnasbeste.no.

Poengoversikt for juni/juli 2010:
1. McCann og Stine Sofies Stiftelse, «For barnas beste»
2. Suddenly Oslo og Viasat, «Visat Fotball-VM åpning»
3. Anorak/Good Morning og Norske Vandrehjem, «Hvem vet minst?»
4. Plastikk Media og Hi Fi klubben, «Hi Fi klubbens store fotball-VM Quiz»
5. Suddenly Oslo og Slottsfjellfestivalen, «Vinn din egen festivaldo»



Teamet bak månedens vinner bestod av:
AD: Magnus Høgberg Hansen
Tekstforfatter: Pål Høyer-Andreassen
Webdesigner: Suzie Webb
Programmerer: Christopher Einarsrud
Prosjektledere: Hege Kathrine Johannesen og Hanne Bismo Steen
AD-assistent: Ketil Eggum
Interaktiv rådgiver: Mark Robinsson
Planner: Elisabeth Søråsen
Rådgiver: Sverre «Skuldern» Midttun

Paradox: Regissør Arild Frøhlich, produsent Beate Tangre + Erik Poppe og Harald Rosenløv Eeg som støttespillere på manus
Mobiento: Mobilløsninger
Medicom: Mediaplassering og strategi
Sagveien Resort: Radiospotter og teaserkampanje

Stines Sofies Stiftelse:
Ada Sofie Austegard
Richard A Nordahl