Sølvtagg til Try og Røde Kors

I november var det atten innsendte bidrag som konkurrerte om premie. To veldedige organisasjoner scorer høyest, men hørselstesten fra Røde Kors var juryens soleklare favoritt.

– Hørselstesten for Røde Kors var enstemmig vinner denne måneden. Jobben utmerket seg med en sterk ide, et rent grafisk uttrykk og et tydelig budskap, skriver juryen som også mener kampanjen er lavmælt og rørende, samtidig som den gjør en meget effektiv jobb. Røde Kors fikk nemlig mange nye frivillige, og det helt uten nettannonsering.

– Vi er stolte og glade, og håper at dette bidrar til enda flere frivillige til Røde Kors-telefonen, sier Kristin Sauge, AD i Try som sammen med tekstforfatter Jørgen Bøhle Bakke er ansavarlig team på jobben. Bøhle Bakke håper at bransjen ikke bare lar seg blende av de store produksjonene, men også ser verdien at de gode interaktive ideene.

Vinnertemaet trekker også frem et godt samarbeid med Apt og Stig & Stein, som på hver sin side har levert et meget godt håndverk på henholdsvis lyd og nettproduksjon.

Røde Kors kan melde om at de er meget fornøyde med hørselstesten, og at nesten sytti stykker har meldt seg frivillig til å snakke med barn og ungdom.

Lytt til månedens vinner her.

Team:Kristin Sauge (AD), Jørgen Bøhle Bakke (tekst), Cathrine Wennersten (prosjektleder) og Thomas Bråthen (Mac-designer).

Flash, design og backend: Apt.

Lydregi, musikk og lydmiks: Stig og Stein ved Odd Magnus Williamson og Hans Kristian Heide.

Hederlig omtale går til Virtual Garden ScreenPlay og Kreftforeningen, med sin «Menn og Kreft»-kampanje.

– Kampanjen er en vellykket videreføring av et etablert konsept. Nettkampanjer med tre års perspektiv er det ikke ofte man ser, og dette er et strålende eksempel på hvordan det kan gjøres, skriver juryen.

Se måndens «Hederlige omtale» her.