Sølvtaggen til Dinamo

Dinamo gikk til topps med sin nye nettkampanje for Leger Uten Grenser.



Sølvtaggen for september går til kampanjen for Leger Uten Grenser som ber deltagerne om å donere sin valuta i tid og ikke i penger.
– Dette er en vel gjennomtenkt og original løsning fra Dinamo og Mediafront, sier Helge Tennø, juryformann i Sølvtaggen.

– Her er den vanlige donasjonsmekanikken løst gjennom involvering og engasjement utenfor de klassiske pengesekkbidragene, sier Tennø

Kampanjen «Sekunder» gir deg mulighet til å velge mellom ulike lydspor, bruke ulike mengder sekunder på løsningen, og så samle opp tid som doneres til Leger Uten Grenser.

Går sine egne veier
– Leger Uten Grenser har tradisjon for å gå sine egne veier, også i sitt forhold til kommunikasjon, både i innfallsvinkler på brief og i valg av løsninger. Brief denne gangen var å øke fokus på et bestemt medisinsk tema, fremfor å gå rett på det opplagte behovet for mer penger og flere feltarbeidere. Fra vår nærmest banalt enkle idé om å samle inn sekunder besto jobben i å ta denne ut digitalt på en optimal måte. Gode underleveranser og et godt arbeidsklima underveis i prosessen bidro til at vi lyktes med det, sier AD Torstein Greni og tekstforfatter Stein Simonsen i Dinamo.

– Hvert år dør rundt 10 millioner barn som ennå ikke har fylt fem år. Synliggjøring av dette budskapet er meget viktig for oss, og vi har ved å sette fokus på dette gitt folk mulighet til å bli kjent med og lære mer om denne katastrofen, sier Gro W-B Aasgaard fra Leger Uten Grenser

Les mer om kampanjen her.

Andreplass i Sølvtaggen for september er «Valg-o-mat» fra Fjordland. Kitchen og Soulpolice sto bak denne jobben.