Sølvtaggen til Jimmy Royal

«En annerledes kampanje som både har utfordret formatet og unngått klisjeene» sier sølvtaggenjuryen om lanseringskampanjen til «Fatso».

8205 ccb06 original

– Sølvtaggen tildeles først og fremst Jimmy Royal fordi de har klart å fange noe av kjernen i filmen og bygget videre på dette på nett, sier juryformann, Helge Tennø.

– Kampanjen er ikke bare en repetisjon av innholdet som du finner på Filmweb, men er derimot en utvidelse og berikelse av universet og historien i filmen. Gjennom et hemmelig innsyn i hovedpersonens personlige e-postkonto kan du leve deg inn i hans private verden. Snokere kan lese innkommende og utgående e-poster, skisser og studere spam, fortsetter Tennø

Med Fatso ville Jimmy Royal skape en interaktiv kikkeropplevelse hvor besøkende på knullegutt.no «tilfeldigvis» får tilgang til hovedpersonens mailboks, og dermed digitale liv.
– I denne mailboksen ligger linker, passord og brukerkontoer til ulike sosiale nettsteder og forum. Mailboksen blir sitens forside, mens YouTube, Facebook og liknende blir undersider i en kampanje som kun bruker allerede eksisterende kommunikasjonsflater. Vi i Jimmy Royal har nå erfart hvor mye sensitiv informasjon vi har på mail og oppfordrer alle i bransjen til å sikre seg godt med brukernavn og passord i fremtiden, sier Anders Aakre i Jimmy Royal.

For å se månedens vinner:

http://www.kapteinkuk.com
http://nettserier.no/knullegutt/
http://www.filmweb.no/trailere/article173628.ece
http://www.youtube.com/watch?v=aNiVINPnldk

De to andre pallplasseringene gikk til:

2. plass: Kitchen – Flytoget scrollbar
3. plass: Try/Apt – BikBok – «Find the broken Yarn»

Teamet bak månedens vinner bestod av:
Konsept: Anders Aakre
Team: Victoria Evensen og Hanne Martinsen
Programmering: Alexander Bech
Prosjektleder: Ida Johnsen
Animasjon og illustrasjon: Qvisten