SOS-barnebyer utfordrer MediaFront

MediaFront og SOS-barnebyer skal sammen forme den digitale strategien og utvikle nye nettsider for SOS-barnebyer.

10778 42125 original

– MediaFront er jo naturlig nok stolte av bli betrodd tilliten som ligger i å forme strategien for, og utnyttelsen av, digitale flater for SOS-barnebyer, sier Børge Vike Sandengen, sjef i MediaFront.

– Det har vært en jevn konkurranse blant byråene og vi tar åpenbart ikke lett på oppgaven. Tusenvis av barn er avhengig av SOS-barnebyers arbeid for en bedre fremtid, og vi setter alle kluter til for å tydeliggjøre mulighetene som finnes i SOS-barnebyers digitale fotspor. Strategi som skaper resultater, effektiv innholdsutnyttelse og brukervennlighet er kjernefokus for MediaFront. Dette prosjektet tegner til å kunne løfte både SOS-barnebyer og MediaFront til nye høyder.

Stor, vil bli større. SOS-barnebyer er verdens største organisasjon som jobber for foreldreløse barn og barn uten tilfredsstillende foreldreomsorg. Organisasjonen hjelper over 1 millioner barn og deres familier over hele verden, og har over 2.000 prosjekter i 132 land.
– Med nye nettsider ønsker vi øke antall givere til SOS-barnebyer, og dermed kunne gi flere barn et trygt hjem. Nettet er en viktig arena for oss i kontakten med giverne, og MediaFront har overbevist oss som en dyktig partner i det videre arbeidet. MediaFront skilte seg spesielt ut med sin entusiasme for oppgaven, og ønsket om å bidra til arbeidet vårt, sier informasjonssjef i SOS-barnebyer, Synne Rønning.