SpareBank 1 SR-Bank til Heisholt Inc.

En utradisjonell «søknad» i bransjemedia resulterte i et utradisjonelt byråvalg.

95807 2882e original
Fra venstre (Sparebank 1): Sven-Erik Bergman, Inger Beate Høiland og Randi Bjerke Øglænd. Fra midten mot høyre (Heisholt Inc.): Erik Heisholt, Christer Magnussen og Terese Aalborg Foto: Marcel Lelienhof

Markedsledelsen i SpareBank 1 SR-Bank følte i fjor sommer at Cannes Lions satte spikeren i kista for gammeldags reklametenkning, og søkte i et innlegg på Kampanje etter byråer som «våger å tenke stort, utfordre bransjenormer og som skaper ting som begeistrer og bryter støymuren av tradisjonelle kommersielle budskap.»

– Det å få denne tilliten av en stor aktør som SpareBank 1 SR-Bank, er en enorm anerkjennelse av vår måte å drive et kreativt selskap på. Vi er to ansatte, uten faste team eller stab, vi komponerer arbeidsgrupper og team med en base i et bredt og fantastisk kontaktnettverk både her i Skandinavia og globalt. Og ikke minst jobber vi tett med oppdragsgivers interne talenter og ressurser, utfordrer og fasiliterer kreative prosesser, og nesten alltid skaper vi ny energi, inspirasjon og løsninger hverken vi eller oppdragsgiver hadde kommet frem til hvis vi hadde jobbet tradisjonelt, sier Erik Heisholt i Heisholt Inc.

– En kreativ samarbeidspartner

– Det første Heisholt Inc. «advarte» oss om da vi begynte samtalene, var at de ikke var et byrå med en tradisjonell set up og en fast måte å jobbe på. Dette er noe vi virkelig kan skrive under på, de er mer som en kreativ forretningsrådgiver og mulighetsskaper, som hjelper oss i vår operative hverdag å tenke stort og utfordrende - både på tradisjonelle flater, og på flater vi ikke visste fantes, internt som eksternt. Vi søkte etter en kreativ samarbeidspartner som utfordrer bransjenormer og bryter støymuren, og vi fant det! sier Sven-Erik Bergman, Leder Merkevare og markedsaktiviteter SpareBank 1 SR-Bank.

– Vi bruker vår lange strategiske og kreative erfaring fra å jobbe med store merkevarer i inn- og utland, til å jobbe raskt, involverende og effektivt, uten unødvendige møter og prosesser som setter andre ord og farger på det kunden allerede vet utmerket godt, sier Erik Heisholt.

– Etter å ha fått svært mange hyggelige henvendelser på vårt innlegg av store og kjente byråer, inviterte vi til pitch, og måten Heisholt Inc. viste energi, forretningsforståelse og kompetanse både imponerte og inspirerte oss stort. Vi føler vi valgte fremtidens måte å drive et kreativt byrå på, sier Sven-Erik Bergman.