Specsavers til Saatchi & Saatchi

Optikerkjeden Specsavers bytter reklamebyrå og innleder samarbeid med Saatchi & Saatchi.

11537 cf713 original

– Dette er grunnet et ønske om å få alle tjenester på ett sted, alt fra retailkompetanse og tradisjonell reklame i alle kanaler, til satsing på interaktive medier og annerledes tenkning, sier markedsdirektør i Specsavers, Ince Westergaard.

Specsavers ble først kjent med Saatchi Norge da byrået vant fjorårets nordiske pitch. Etter hvert kom optikerkjeden frem til at det var mye å tjene på å jobbe også lokalt med Saatchi, både ved at man enklere får tilgang til internasjonale konsepter, men også ved at man kan påvirke prosessen den andre veien, nemlig ved at de nordiske jobbene blir påvirket mer av norsk innsikt.
– For vår del er dette en veldig spennende kunde å jobbe med, og vi ser veldig frem til å utvikle Specsavers posisjon ytterligere, sier rådgiver Haagen Sæther-Larsen.

– Vi har det siste året jobbet bevisst for å øke vår retailfokus, tidligere i år valgte Toyota å komme til oss og nå velger Specsavers det samme. Vi tror den grundig dokumenterte Lovemarks-filosofien vår er en viktig bidragsyter til at kunder velger å jobbe med oss, sier byråleder Jon-Fredrik Sandengen i en kommentar.