Startet innholdsbyrå under lockdown

Midt under pandemien bestemte Ida Solem og Sara Strand seg for å starte innholdsbyrået Takk for sist – fra to forskjellige byer. Ida kommer fra stillingen som Growth Marketer i Up Norway, mens Sara har jobbet som innholdsrådgiver i designstudioet ELLE mELLE de siste årene.

Takkforsist 1x
Fra venstre: Ida Solem og Sara Strand i Takk for sist. Foto: Fredrikke Wiheden

– Vi har snakket om å starte noe lenge, men aldri sett på muligheten for å gjøre det sammen i og med at vi er lokalisert i ulike byer. Pandemien ga oss beviset på at avstanden mellom Oslo og Ålesund ikke lenger er en utfordring men en mulighet, forteller Sara.

Begge har jobbet med innhold og digital markedsføring siden de gikk ut fra reklamelinjen på Høyskolen Kristiania. Sara har opparbeidet seg verdifull erfaring fra byråsiden og Ida har flere år på kundesiden, som Head of Social and Digital Media hos Westerdals og Digital Channel Manager i solcelleselskapet BRIGHT.

– Nå skal vi ta med oss all kunnskapen vi har opparbeidet oss og lage innhold folk snakker om. Med god innsikt og kreativ kanalbruk skal vi sørge for at kundene våre blir lagt merke til, sier Sara.

– Et ansvarlig innholdsbyrå

– Vi kaller oss et ansvarlig innholdsbyrå, derfor var det å signere Grønnvaskingsplakaten noe av det første vi gjorde. Det er viktig for oss og våre kunder at vi er vår rolle bevisst som markedsførere og vi har begge lang erfaring med bærekraftskommunikasjon- og sertifiseringer både in-house og på vegne av kunder, sier Ida.

Innholdsbyrået har vært i drift siden januar i år og er allerede på plass hos Factory Tøyen. Ålesundsavdelingen skal flytte inn i splitter nye lokaler hos Pir Cowork når det står klart til sommeren. Selv om de nettopp har kommet i gang, har de allerede gjort oppdrag for merkevarer som Stressless, PrivatMegleren og LessTrash.