Startskuddet har gått for mangfoldssamarbeidet i bransjen

En rekke bransjeforeninger- og organisasjoner i reklame- og kommunikasjonsbransjen hadde sitt første møte tirsdag for å sparke i gang det bebudede arbeidet med å gjøre bransjen til et arbeidsmiljø som i større grad speiler samfunnet.

Etter sommerens friske debatt om (manglende) mangfold i bransjen, var det mange som var opptatt av at diskusjonen måtte resultere i konkrete tiltak og reell forandring. Blant de som var kjapt på ballen var Kenneth Pedersen i ANTI, som i begynnelsen av august arrangerte et eget mangfoldsseminar på gamle Deichman.

Samme dag ble det kjent at bransjeorganisasjonene skulle samles i slutten av august for å diskutere hva de kan gjøre for å bidra til økt mangfold i bransjen, noe som skjedde tirsdag ettermiddag. Arbeidet vil fortsette utover høsten med mål om å utarbeide felles retningslinjer, såvel som praktiske verktøy.

De som deltok var Benedikte Løvdal i Kreativt Forum, Therese Manus i Kommunikasjonsforeningen, Jan Morten Drange i ANFO og Lene Renneflott fra Grafill. Innlegget «Fem refleksjoner om mangfold» utgjør et utgangspunkt for foreningenes arbeid, og fire av de fem forfatterene bak innlegget var også tilstede på møtet : Umar Ashraf (NAV), Behnam Farazollahi (Neue), Robert Radoli (POL) og Aram Zarkoob Vaughan (No Name).


Annonse: