Statkraft velger ANTI som designpartner

Statkraft har valgt ANTI som sin nye designpartner, og sammen skal de utvikle merkevaren i Norge og for det internasjonale markedet.

Statkraft ANTI 1 1
ANTI og Statkraft i skjønn forening: Christine Sperre, Elisabeth Gathe, Kristin Grimstad, Tom andersson, Kenneth Pedersen og Jennie Anderson.

Statkraft startet en byråkonkurranse før jul for å finne sin nye strategiske designpartner. Etter dialog med både nasjonale og internasjonale byråer har valget falt på ANTI.

– Statkraft har vært gjennom en enorm utvikling de siste årene både her hjemme og internasjonalt. Som Europas største produsent av fornybar energi, med operasjoner i 21 land, er tiden inne for å gjøre et større løft av merkevaren vår. Vi ønsket å finne en designpartner med kompetanse på strategisk merkevareutvikling og som forstår hvordan vår forretningsstrategi kan omformes til design som kommuniserer våre ambisjoner, sier global merkevaresjef i Statkraft, Elisabeth Gathe.

– Et arbeid vi opplagt gleder oss til å dykke inn i

Statkraft har en meget sterk merkevare i Norge, men i øvrige markeder er de fortsatt relativt ukjente. Derfor blir det svært viktig å utvikle en merkevare som fremstår konsistent på tvers av alle land de representerer.

– Å få være med og utvikle Statkraft sin nye identitet mot et internasjonalt marked viser vår styrke innenfor merkevarestrategi og design. Dette blir en utfordrende oppgave og et arbeid vi opplagt gleder oss til å dykke inn i. Allerede nå ser vi at Statkraft har enorm stolthet i organisasjonen og denne må vi klare å formidle gjennom merkevaren, sier Kenneth Pedersen, administrerende direktør i ANTI.