Gull til Circus for Stereoidelab
Oslo Universitetssykehus' kampanje om anabole steroider, Steroidelab, vant førsteplassen på European Conference on Addictive Behaviours and Dependencies i Lisboa.
– Denne prisen er beviset på at kommunikasjonskonseptet Steroidelab er banebrytende innenfor helsesektoren, sier Christine Wisløff, leder for Steroideprosjektet ved Oslo universitetssykehus.
21 dommere gav Steroidelab førsteplassen på European Conference on Addictive Behaviours and Dependencies i Lisboa. En høythengende prisutdeling for tiltak som utmerker seg spesielt innen arbeid med avhengighet. Circus Reklame og Design har utviklet konseptet Steroidelab.no, et nettsted hvor du kan være anonym og som tilbyr hjelp og kunnskap om anabole steroider. I tett samarbeid med Oslo universitetssykehus har byrået jobbet strategisk og langsiktig, og ikke minst utenfor boksen, for å få steroide-brukere til å oppsøke hjelp.
– Hver bruker og deres pårørende har sine unike, sterke historier og flere takker Steroidelab for hjelpen de har fått. Det gjør inntrykk, sier Marie Lindvik Jørstad, prosjektarbeider for Steroideprosjektet ved Oslo universitetssykehus.
– Steroidelab.no har gjort det mulig å komme i dialog med en målgruppe som egentlig ikke vil bli funnet. Nå har over tusen brukere og pårørende over hele landet oppdaget veien til behandling – og alt dette handler casefilmen om, forteller Astri Horn Eriksen, Kreatør i Circus Reklame og Design.
Medvirkende
Circus Reklame og Design
Christina (Ina) Ness / Daglig leder
Asle Tostrup / Designer
Karianne Bervell / Designer
Mari Dyrkorn Tjora / Kreatør
Astri Horn Eriksen / Kreatør
Oslo Universitetsykehus
Christine Wisløff / Ansvarlig hos kunde
Marie Lindivk Jørstad / Ansvarlig hos kunde
Digital Opptur
Erik Storm / Digital rådgiver
Rewind Media
Filmproduksjon