Sterke spilltall for TineMelk

TineMelk har nettopp lansert en ny versjon av gratisspillet «Mr. Melk Winter Games», som nærmer seg 400.000 nedlastninger totalt.

22529 82d9f original

– Med ny versjon for Android og oppdatert versjon for iPhone/iPad håper vi å nå ut til enda flere med «Mr. Melk Winter Games», sier Sture Nicolaysen, senior merkevaresjef for TineMelk.

Ifølge Nicolaysen har antall nedlastinger ligget på mellom 5000 og 10.000 om dagen. Unike spillere nærmer seg 300.000 og gjennomsnittlig spilletid er over 17 minutter per spiller.

– Det første spillet vi lagde for TineMelk, «Mr. Melk Six Pack», hadde enkel interaktivitet og grafikk, men har likevel blitt lastet ned nesten 140.000 ganger. Med «Mr. Melk Winter Games» økte vi kvaliteten på spillopplevelsen betraktelig, og det er gøy å se at det gir målbare resultater, sier Jørgen Djuve, produsent i Hyper, som står bak spillet.

Genuint underholdende

– Vi har lagt ressurser i god spillbarhet, flott grafikk og et forseggjort lydbilde med mange humoristiske kommentarer og slitesterk musikk. At det er et genuint underholdende spill er grunnen til at det fortsatt er populært, selv ett år etter lanseringen på iOS-plattformen, fortsetter Djuve.

– Hvis man ikke har ambisjoner om å lage et genuint underholdende spill, vil jeg ikke anbefale noen merkevarer å satse på spill. Men dersom man ser verdien i å la målgruppen delta aktivt i noe merkevaren byr på, så er min påstand at mange annonsører kan få mer igjen for å investere en million kroner i et spill enn i en reklamefilm, sier Fred Hauge, rådgiver i Hyper.

– Og har man først laget et spill, kan man nok også lage en promofilm basert på det samme innholdet, slik vi har gjort i dette tilfellet, hvor vi laget en 30-sekunder for kino, avslutter Hauge.

«Mr. Melk Winter Games» er laget av Hyper for TineMelk, og er utviklet i samarbeid med Rock Pocket Games.

Her finner du spillet hos Apples App Store.

Her finner du spillet hos Google Play.