Stor interesse for Postens anbudsrunde

Hele tjue byråer har meldt sin interesse i Postens anbudsrunde. Kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme er fornøyd med oppslutningen og regner med og ha en avgjørelse klar rundt påsketider.

Posten er i disse dager ute på ny anbudsrunde etter at deres toårige kontrakt med McCann løper ut i år.

– Vi har nå vært ute på første runde for å få inn interesserte byråer. I overkant av tjue byråer er interesserte og prosessen fortsetter framover ved å se nærmere på de byråene som har meldt sin interesse, forteller kommunikasjonsdirektør i Posten, Elisabeth Gjølme.

Hun regner med at prosessen vil ta en stund.

– Den vil nok ta til etter påske. Nå har vi ikke timeplanen helt ferdig detaljert enda men siktemålet er at vi konkluderer en gang etter påske.

Er oppslutningen blant byråene som forventet?

– Ja, absolutt. Vi synes det både er god oppslutning og interesse og det hadde vi også forventet, sier Gjølme.

Fornyet tillit? Posten gjennomgikk som kjent en stor reprofilering i regi av McCann i fjor høst. Administrerende direktør i McCann, Thomas Høgebøl sa til NA24 i går at McCann satser på fornyet tillit og håper å få forsette og jobbe med Posten.

– Det har jeg ingen kommentar til. Vi kjører jo denne prosessen for å gjøre et valg om fremtidig byråforbindelse og alle stiller likt i den konkurransen. Det er ingen tvil om at vi har hatt suksess med fjorårets merkevarelansering og sånn sett har gode erfaringer med McCann, men vi har ny merkevarestruktur og det gjør det til en fin anledning for oss til å gå igjennom byråforbindelsene. Av den grunn velger vi og gå på anbud når kontraktene nå utløper og dette er en helt kurant prosess, sier Gjølme.

To år kan dog være knapt med tid for og gjøre seg kjent med en så stor organisasjon som Posten. Ønsker Posten å knytte seg til byråforbindelsen noe lengre ved neste kontraktsinngåelse?

– Det kan jeg rett og slett ikke svare deg på akkurat nå fordi vi ikke er så detaljert inn i de spesifikasjonene enda. Nå i første fase handlet det om å få inn de interesserte byråene. Framover vil vi legge mer konkrete behov inn i konkurransen samt en konkret tidsplan, og da er som sagt planen og konkludere etter påske, avslutter Gjølme.