Storebrand satser på nettreklame

Korte filmsnutter skal gi gode råd til kundene og øke nettsalget.

4900 e9dad original

I dag lanserer Storebrand filmen «Familien» på sin nettside.

Den består av mange korte sekvenser som kan sees uavhengig av hverandre. Seerne kan velge hvilke av familiemedlemmene de vil følge, og se filmer fra seks ulike, men svært gjenkjennbare, situasjoner. Filmene skal kun vises på storebrand.no, og hovedmålet er å øke salget på nett.
– Storebrand har satset mye på å lage brukervennlige og kjøpsutløsende nettsider. Omtrent 4 prosent av de besøkende på storebrand.no gjennomfører et kjøp. Vi håper nå at enda flere besøkende skal kjøpe våre produkter på nett, sier leder for internett i Storebrand, Wenche Martinussen, i en pressemelding.

Behovsdekker og rådgiver Filmene skal ifølge Storebrand fungere som en behovsvekker og rådgiver når det gjelder bank, forsikring og sparing. I en av filmene møter vi Martin på 15 år som ønsker seg Visakort, i en annen krangler foreldrene om de er godt nok forsikret hvis en ulykke skulle skje
– Det er første gang et finanskonsern satser så stort på en interaktiv tjeneste på nett, forteller kommunikasjonsrådgiver Ole Petter Holen i Virtual Garden, som står bak produksjonen av filmen.

I filmen finner vi ni skuespillere, blant annet Geir Kvarme, Britt Langlie og Knut Husebø.

Se kampanjen her.

Teamet fra Virtual Garden/Voyage er:
Ole Petter Holen – Rådgiver
Knut Sverre – Regissør
Karl Petter Knutsen – AD/Flash
Mona Larsen – Prosjektleder
Helge Tennø – Digital Planner
Øystein Relbo-Knutsen – Etterarbeid
Maria Buer – Tekstforfatter
Roar Sager – Design
Løsningen er levert i samarbeid med eMotions. Fotograf er Svein Krøvel.

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.