Storsatsing for Xbox 360

Microsoft slår på reklamestortromma i forbindelse med oppgraderingen av Xbox Live.

8254 25932 original
8255 38e54 original
8256 1571b original

Xbox 360 lanserer i dag en global kampanje i alle mediekanaler som skal opplyse om konsollen og nedlasningstjenestens mange muligheter. Det som blant annet er nytt med Xbox Live er nemlig muligheten til å laste ned og lagre film. Konsollen samt Xbox Live promoteres dermed som en multimedial totalløsning – en «underholdningshjerne» – for hele familien.

Kampanjen heter «Live Your Moment». Det er kun den første spotten, «Rock Band» som går fra i dag, mens de to andre skal kringkastes fra 26. oktober.

– Våre kunder vil alltid inkludere hardkjerne-spillerne, men dette er en mulighet til også favne de som bare spiller en gang i blant, og forbrukere som foretrekker andre typer underholdning, noe som gjelder hele familien, sier Charlotte Stuyvenberg hos Microsoft, til Mediapost.

Hun forteller at kampanjen er større enn selv den massive «Halo 3»-kampanjen fra i fjor.

Kampanjen er utviklet av T.A.G. McCann Erickson San Francisco, McCann Erickson London, Universal McCann San Francisco/New York, Wunderman Seattle og Edelman Seattle.