Strakk Go-Ahead-strikken til toppen av Sølvmikken-tronen

Per Høj lagde den beste radioreklamen i februar på vegne av Go-Ahead, selskapet som kjører tog på Sørlandet. WAL og Både Og er også på pallen, hver med sin online elektronikkjede.

Solvmikken
Gutta på tur: Christoffer Rontén og Theis Roksvåg Pedersen var ute og reiste da P4 og Bauer Media var innom Per Høj i formiddag for å overrekke diplom og bubbly, men med litt hjelp fra Teams så ble vinnerbildet likevel en realitet. Foto: Lena Thoren

Der de store butikkjedene presser, kutter og fryser sine priser, har togselskapet Go-Ahead i sin radiokampanje funnet det nødvendig å stusse, slanke, speke, jekke og gaslighte prisen på togbillettene (i den øvrige kampanjen utsetter de i tillegg prisene for smelting, spikking, sylting, barbering, balsamering, fermentering og kremasjon).

Juryen har følgende å melde om arbeidet fra Per Høj: «Månedens vinner bruker konseptene til aktører i andre bransjer og evner å gjøre det til noe nytt og gøyalt. En god bunke med raske spotter, som blir morsommere jo lengre strikken tøyes. Juryen gratulerer og krysser fingrene for at tilbudet til Go-Ahead fortsetter utover året, slik at vi får høre enda sprøere ting de har gjort med prisene sine.»

Det kreative teamet bak er Theis Roksvåg Pedersen og Christoffer Rontén. Konsulent Calle Bækken og prosjektleder Magnhild Foldøy har også vært involvert, mens Både Og Radiobyrå produserte.

Prisslankern

10_prisslankern.mp3
Last ned

Prisstussern

9_prisstussern.mp3
Last ned

Prisjekkern

12_prisjekkern.mp3
Last ned

Prisspekern

11_prisspekern.mp3
Last ned

Prisgaslightern

13_gaslightern.mp3
Last ned

Ingen strekker seg lenger

8_felles.mp3
Last ned

Andreplassen Komplett fikk

Siden sist har WAL og Komplett vunnet gull i Gullblyantens nye tekstkategori, og dermed kan vi slå fast at netthandelens i beste fall halvhjertede kundeanmeldelser, med sin lurvete ortografi, imaginære tegnsetting og febrile syntaks, endelig har kommet til sin fulle rett!

Juryen er fornøyd, tross en liten bekymring om at WAL har skapt en evighetsmaskin: «Januar-vinneren leverer i februar også. Et helhetlig konsept som kan leve lenge, kanskje lengre enn hva kreatørene bak kan ønske? For kilden til nye spotter fremstår nærmest utømmelig.»

Det er Simen Frogner og Fredrik Bjørn som utgjorde den kreative delen av teamet, som også inkluderte konsulent Herman Stormyr og prosjektleder Rikke Stenstad. Kampanjen er produsert av Både Og Radiobyrå.

Enkelt å finde

Enkeltafinde.mp3
Last ned

Gikk på skinner

Gikkpaskinner.mp3
Last ned

God pris

Godpris.mp3
Last ned

Enda bedre enn OL-gull

I fjor høst inngikk Petter Northug og elektronikkjeden NetOnNet sponsoravtale, og her får vi nyte litt av fruktene fra samarbeidet i form av en kampane utviklet av Både Og Radiobyrå, som før øvrig har produsert rubbel og bit av jobbene i februar-Sølvmikken.

Et knippe uhyklede spotter resulterte i følgende begrunnelsen av tredjeplassen fra juryen: «Reklame med sponsorobjekter kan ofte føles litt tvungent, så hvorfor ikke bare være ærlig på at det hele er litt sell-out og med det få det til å funke likevel?»

NetOnNettopp. Hos Både Og var det Jesper Sundnes og Øystein Johnsen som klekket ut ideen, mens Ola-Per Ekblom og Mie Sten var henholdsvis konsulent og prosjektleder. Og produksjonen gjorde byrået selvsagt sjøl, med Hans Kristian Heide som lyddesigner

OL-gull

Ol-gull.mp3
Last ned

Kick

Sølvmikker

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.