Stubberud blir kreativ leder i GK

Ole Henrik Stubberud (44) tar over som kreativ leder i Geelmuyden Kiese etter Eva Sannum.

92496 f7489 original
Ole Henrik Stubberud.

Som kreativ leder skal Ole Henrik Stubberud fortsette å jobbe tett på kunder i team med tekstforfatter Trygve Tønnessen. Stubberud har tidligere erfaring fra Ogilvy & Mather og Kitchen Reklamebyrå, og startet i Geelmuyden Kiese i august 2017. Han har tatt del i det kreative lederskapet en stund, men det er først nå det formaliseres. Stubberud går også inn i den norske ledergruppen.

– Det ligger i min natur å stikke nesa mi borti alt som skjer der jeg jobber. Jeg blir genuint glad av å se andre lykkes, og spesielt hvis jeg har kunnet bidra til det. Sånn sett føles det naturlig å tre inn i denne stillingen, sier Stubberud

Stubberud mener måten GK har styrket det kreative produktet på gjennom samspillet med de andre fagområdene gir et godt utgangspunkt å bygge videre på.

– I bransjemedier er det mye fokus på bransjeglidningen. Men det økte samspillet mellom reklame, PR og innhold er egentlig bare en naturlig utvikling av bransjen vår. Alt skal uansett ta utgangspunkt i den sterke idéen. Og når all kompetansen på huset kan brukes til å dyrke de kreative løsningene er det moro på jobb, fortsetter Stubberud.

Vant gull i Gullblyanten

GK har som mål å bli Norges mest kreative byrå, og ser på en rekke priser og utmerkelser det seneste året som en bekreftelse at man er på rett vei. Men å bli hedret med priser i både Gullblyanten og ANFO effekt er stas, synes Stubberud.

– Det henger ekstra høyt! Gullet og sølvet i Gullblyanten, og gullet, diplomet og spesialprisen for beste innsikt i ANFO Effekt demonstrerer det viktige spennet vi jobber i: kreativitet som skaper adferdsendring, sier Stubberud.

Og Hans Geelmuyden er enig.

– I GK er vi opptatt av hvordan teknologi gjør at alt blir kjent. Konsekvensen blir at samfunnsansvaret tar plass i merkekjernen, noe som passer GK som hånd i hanske. I byrået vårt har vi en annen kompetanse enn konkurrentene våre. Derfor kan vi lage annerledes kommunikasjon. Nå intensiverer vi jakten på både løver, fisk og resten av gullfaunaen. Jeg legger ikke bare til side penger til nytt premieskap. Vi må skaffe en ark, smiler Geelmuyden.